Halaman

Ahad, 29 Januari 2012

Kenapa NFC Dikecam Dan Disabotaj Dengan Maha Hebat ?





ADA AGENDA BESAR DI SEBALIKNYA.... angkara siapa?

Telenovela Episode 1 :

Sebelum aku ceritakan panjang lebar, aku nak kongsi dulu 1 article dari seorang Felo Pusat Ekonomi dan Kajian Sosial, Institut Kefahaman Islam Malaysia, Muhammad Hisyam Mohamad.

Konsep halal perkasakan ekonomi ummah

HALAL adalah satu kata nama bahasa Arab di mana kata kerjanya ialah halla, yahillu, hillan yang membawa erti membebaskan, melepaskan, memecahkan, membubarkan dan membolehkan.

Apabila ia digunakan dalam bidang perundangan Islam, ia membawa maksud; pertama, segala yang menyebabkan seseorang itu tidak dihukum jika menggunakannya dan keduanya sesuatu yang boleh dikerjakan menurut syarak.

Al-Jurjani dalam kitab Al-Ta'rifat menjelaskan pengertian halal dengan maksud pertama, merujuk kepada keharusan menggunakan benda atau apa-apa yang diperlukan untuk memenuhi keperluan jasmani seperti makanan, minuman dan ubat-ubatan. Sementara maksud kedua bersangkut dengan keharusan memanfaatkan, memakan, meminum dan mengerjakan sesuatu yang kesemuanya ditentukan berdasarkan nas.

Banyak ayat al-Quran menggunakan istilah halal. Antaranya ialah berhubung soal muamalat, kekeluargaan, perkahwinan dan rezeki.



Apa yang menarik tentang konsep makanan dan rezeki halal dalam al-Quran ialah kata sifat toyyib yang mengekorinya. Toyyib (atau toyyibah; toyyibat atau tuuba sebagai jamak) daripada segi makna ialah sesuatu yang baik atau berlawanan dengan buruk. Jadi apabila disebut halalan toyyiban ia memberi maksud sesuatu yang halal dan bersifat baik serta elok.

Konsep ini sangat positif untuk semua aspek kehidupan manusia. Ia merupakan satu tuntutan dan menjadi tanggungjawab setiap orang untuk memenuhinya.

Proses penyediaan makanan dan minuman halal yang bermula daripada penyediaan bahan mentah hinggalah ia terhidang di atas meja sepatutnya dilakukan oleh orang Islam itu sendiri.

Tanggungjawab ini tidak sepatutnya diletak di bahu penganut agama lain kerana mereka tidak mampu memahami kepentingan konsep halalan toyyiban secara sempurna.

Namun hakikatnya, pengeluar-pengeluar bukan Muslim kini menguasai sebahagian besar pasaran makanan halal negara. Mengikut Unit Perancang Ekonomi, jumlah penduduk Malaysia pada 2008 (termasuk bukan warganegara) berjumlah 27.9 juta orang dengan 13.66 juta adalah penduduk Melayu.

Namun hanya 15 peratus sahaja pasaran makanan halal dikuasai oleh pengusaha Muslim.

Kecenderungan umat Islam menjadi pembeli dan ketiadaan minat untuk menjadi usahawan merupakan antara sebab utama keadaan ini berlaku.

Kegagalan kita untuk terlibat secara giat dalam bidang perniagaan dan industri menyebabkan umat Islam terpaksa bergantung secara berterusan kepada barangan keluaran bukan Islam.

Sesungguhnya kekuatan ekonomi atau kekayaan yang dijana menerusi usaha yang halal merupakan unsur terpenting bagi membolehkan umat Islam menjalani kehidupan sempurna lagi diberkati.

Sebenarnya jika kita memperhalusi hikmah di sebalik tuntutan agama supaya penganut memperlengkapkan diri dengan kekuatan ekonomi, ia berkait rapat dengan unsur paling atas dalam susunan maslahah daruriyyat. Ia merupakan tuntutan untuk menjaga kesucian agama dan keimanan.

Kekuatan ekonomi dan keutuhan status kewangan adalah penawar kepada masalah kemiskinan dan kesan-kesannya. Lukman Al-Hakim pernah menasihati anaknya supaya menutup pintu kemiskinan dengan berusaha mencari rezeki halal. Kemiskinan katanya, boleh menghasilkan tiga tabiat tidak elok iaitu kecuaian dalam menjalankan perintah agama, kelemahan daya pemikiran dan hilang maruah diri.

Nabi Muhammad SAW menegaskan, sesiapa di kalangan umatnya yang menjalankan kegiatan ekonomi secara jujur dan amanah maka kedudukannya adalah setaraf dengan para nabi, siddiqin, syuhada' dan solihin di akhirat kelak.

Paling penting, sejajar dengan peredaran zaman, kekuatan ekonomi di peringkat ummah dan negara memungkinkan kawalan politik, ketenteraan dan pengaruh ideologi.

Hal ini amat jelas sekali jika kita perhatikan kepada sejarah penguasaan ekonomi oleh negara maju ke atas negara-negara membangun dan miskin menerusi sistem kapitalisme. Apa yang paling mendukacitakan ialah kelemahan dalam bidang ekonomi menyebabkan banyak negara Islam terpaksa tunduk patuh kepada kuasa-kuasa besar dunia.

Justeru sabda Nabi SAW bahawa kemiskinan itu boleh membawa kepada kekufuran dilihat sebagai satu peringatan bahawa kelemahan dalam bidang ekonomi bukanlah suatu masalah yang boleh dipandang ringan oleh semua umat Islam.

Apa kaitan dengan NFC ???

Tahukah anda bahawa NFC (National Fidlot Corporation) adalah sebuah syarikat yang menyediakan makanan (daging) halal dan baik yang disebut sebagai Halalan Toyyiban ini.

Lembu-lembu yang dibela di sana diberikan makanan yang elok dari segi syafaat dan penjagaannya juga. Kemudian penyembelihan dari segi syarak dan sebagainya. Demi untuk menyediakan kepada semua umat Islam di Malaysia makanan yang halal dan baik (Halalan Toyyiban).

Hanya 15% pasaran makanan Halal dikuasai pengusaha Muslim jadi, adakah ini menjadi penyebab kenapa NFC menjadi WAJIB kepada pembangkang yang dikepalai oleh kafir laknatullah DAP ini untuk dimusnahkan..???

Kepada umat Islam, diminta untuk pandang isu ini berlandaskan agama dan syariat. Jangan memandang dan mempolitikkan usaha NFC demi kerana nafsu politik masing-masing. Menyedihkan bila terdapat sebuah Parti Islam (Isle) juga bersekongkol dengan BABI tongkol untuk menjahanamkan usaha NFC dalam menyediakan makanan Halalan Toyyiban kepada umat Islam di Malaysia.

Malah penganut-penganut PAS ni boleh pulak menyokong dalam industri makanan BABI daripada menyokong industri makanan Halalan Toyyiban ini. Sedih giler dengan penganut PAS ini yang bukan sahaja melacurkan agama tetapi dah boleh nak makan BABI pun gamaknya. Adakah PAS akan cuba mencipta fatwa baru mengHALALkan BABI selepas ini ???????

Adakah penganut-penganut PAS lebih suka makan daging sembelihan dari Australia dan New Zealand ??? Walaupun lembu yang diimport itu disembelih oleh orang Islam, tahukah orang-orang Islam ini bahawa makanan lembu itu adalah sampingan dari ladang BABI ???

Ya, dari segi sembelihan daging-daging lembu import berkenaan adalah Halal (Halalan) secara teknikalnya tetapi dimana yang baiknya (Toyyiban)... Pernahkah umat Islam di Malaysia terfikirkan akan perkara ini ???

Jangan kerana politik maka industri makanan Halalan Toyyiban kita nak sabotajkan demi memuaskan kuasa politik makhluk perosak kafirun laknatullah...

Kenapa DAP sangat ingin merosakkan industri Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam ini.....


Episode 2....



Baiklah.. sebelum ini dalam Telebovela Episode 1 aku dah terangkan sikit bahawa NFC ni adalah usaha untuk memartabatkan industri makanan halal dan baik iaitu Halalan Toyyiban.

Dek kerana mengikut nafsu kafirun laknatullah DAP, maka yang dok menjaja Isle (puak-puak PAS) berpakat sama untuk sabotaj industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam kita iaitu NFC. Setiap yang kita lakukan akan dipertanggungjawabkan diakhirat nanti... Tok Gundu korang tak ajar korang ke wahai puak-puak PAS celako...

Kenapa DAP sangat ingin merosakkan industri Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam ini.....
Episode ini akan jadi agak panjang kerana penemuan beberapa artikel berunsur hasutan yang cuba dibuat DAP seperti mana yang pernah PAP lakukan sebelum ini sebelum Singapura diterang keluar dari Malaysia. Tapi jangan risau kerana episode telenovela ini tidak sepanjang kes SODOMY II Anwar Ibrahim.

Tahukah rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini bahawa DAP telah memulakan provokasi berbaur perkauman? Menuduh orang Melayu merampas hak mereka? Sebelum itu ada 1 article yang aku nak kongsikan kepada pembaca yang mana ianya datang dari 1 email yang aku abaikan. Beberapa hari kemudian beberapa blog telah pun memainkannya. Blog pertama setakat ni yang aku kesan adalah blog PPIM yang memulakan pengeluaran entri berkenaan. Jom ikuti dulu article tersebut ;

EMAIL PANAS DARI PENGGUNA MELAYU : ORANG CINA BOIKOT PRODUK MELAYU

Kini tersebar luas di Internet tentang seruan dari segelintir kaum Cina yang menggesa bangsanya untuk tidak memberi sokongan kepada perniagaan melayu lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan persatuan Islam dan Melayu.

Email yang diforwardkan kepada saya menyeru agar memboikot roti Gardenia kerana dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary(BERNAS) dan ramai orang Melayu mempunyai kepentingan dalam perniagaan tersebut.

Kebanyakkan kenyataan yang disebarkan bukan sahaja tidak berlandaskan fakta malahan ditokok tambah dengan kata-kata provokasi, antaranya menyatakan masyarakat Cina sering dianiyai oleh orang Melayu, perniagaan milik Raja Gula Robert Kuok disabotaj oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.

IKLAN BOIKOT PRODUK MELAYU DAN SOKONG PRODUK CINA DILANCARKAN DI FORUM DAN BLOG MEREKA


Kerana rakus dengan keuntungan perniagaan, mereka mencetuskan propaganda dengan mengharapkan simpati dari kaum mereka! Kini mereka telah melampaui batasan dengan mencetuskan sentimen perkauman, ada yang melontarkan kata-kata penghinaan seperti “PERGI MATI MELAYU BABI”, “MELAYU BODOH” dan sebagainya.

Jika taktik kotor ini berterusan, dikhuatiri bukan sahaja akan memberikan kesan kepada perniagaan milik Bumiputera malahan bakal mencetuskan kebencian & perbalahan antara kaum.

Kita lihat sendiri apa yang mereka katakan?:

ALL MALAYSIAN MUST KNOW THAT LAST TIME GARDENIA BUYS FLOUR FROM FEDERAL FLOUR MILL (FMM). RECENTLY GARDENIA WAS ACQUIRED BY BERNAS AND THE FIRST THING THEY DO IS THEY STOP BUYING FLOUR FROM FFM BECAUSE FFM BELONGS TO ROBERT KUOK.

NOW, YOU ALL KNOW WHY ROBERT KUOK NEEDS TO LAUNCH THE MASSIMO BREAD.

MALAYS IS TAKING OVER OUR (THE CHINESE BUSINESSMAN) PROPERTY.

THIS BUMI, THEY CAN’T TAKE AWAY PEOPLE’S BUSINESS THEY WILL TAKE AWAY PEOPLE’S BIG CUSTOMER. DO THEY REALLY HATE THE CHINESE BUSINESSMEN SO MUCH?

PLEASE FORWARD THIS MESSAGE TO ALL THE MALAYSIAN CHINESE. USE THE UNITED STRENGTH OF CHINESE TO SEND GARDENIA TO HOLLAND (MAKSUDNYA BOIKOT GARDENIA).



###################

Kenyataan dalam Facebook mereka


Terjemahan:

23 NOVEMBER 201111:28PM BUTTER LAU

MEREKA DENGKI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN. APA BEZANYA ORANG MELAYU DENGAN PENCURI?

24 NOVEMBER 20111:37AM DESMOND TEE DESMOND

PERGI MATI MELAYU BABI! TAK ADA KELEBIHAN! JADI MEREKA MENCURI!! ORANG MELAYU LOWCLASS!!

2:49PM BECKY WONG

TANPA ORANG CINA YANG MEMBANTU ORANG MELAYU, BOLEH KE MEREKA HIDUP SAMPAI SEKARANG? AMBIL BALIK DUIT YANG PERNAH KITA BAGI, SEMUA BABI-BABI INI TAK KAN MAMPU BUAT APA-APA. TAK LAMA LAGI MEREKA AKAN TAHU AKIBATNYA. MANA ADA 1 MALAYSIA, SEMUANYA TIPU! MEREKA SURUH TOLAK DISKRIMINASI KAUM TAPI MEREKA YANG MENGAMALKANNYA??


5:14PM STEVEN LONG

MATILAH MELAYU BABI GEMUK MAK DIA!!

###################

BIADAP!!! SEOLAH-OLAH KITA ORANG MELAYU HANYA MELUKUT DI TEPI GANTANG! SUDAH CUKUP DENGAN KUTUKAN & HINAAN KEPADA ORANG MELAYU. MARI KITA BUKTIKAN SIAPA YANG PERLUKAN SIAPA!

MARI KITA LANCARKAN BOIKOT ROTI MASSIMO INI KERANA KEBIADAPAN MEREKA!


INI ADALAH KOMEN PEMBACA YANG DISARING DARI BLOG PPIM

Dalam hal ini, nampak sangat orang cina berpakat mencari pasal dengan org melayu. Mereka mungkin tidak berani melakukan serangan secara terbuka. Tetapi mereka secara berpakat melancarkan serangan halus dengan memboikot dan memburuk-burukkan perniagaan milik melayu.

Perkara ni saya rasa memang dah berlaku sekian lama dan mungkin kita saja yang tidak sedar atau mengambil pot memandangkan ianya tidak secara direct ditujukan kepada keluarga kita. Namun jika kita tanya kawan-kawan yang berniaga, mereka dengan mudah boleh cerita betapa mereka sekian lama menghadapi boikot secara pakat oleh bangsa cina.

Kalau beli bahan mentah untuk diproses jadi produk keluaran melayu seperti makanan ayam, telur, beras,tepung, susu, kopi, ikan, sayur, buah-buahan atau bahan keperluan pembinaan seperti simen, kayu, paku, skru, besi, atau apa saja yang kita beli daripada mereka. Mereka akan mengenakan harga lebih tinggi daripada bangsa lain.

Ini menjadikan kos pengeluaran dan pembinaan kita lebih tinggi. Para pengguna melayu pula macam tak ada hati langsung untuk menolong sesama kita usahawan melayu sebaliknya hanya mencari yang lebih murah dan mudah.

Akhirnya perniagaan melayu menjadi malap dan bungkus. Akibatnya amat kuranglah institusi perniagaan melayu dan anak-anak kita terpaksa bekerja jadi kuli batak bangsa lain. Salah melayu tidak sokong melayu dan akibatnya anak-anak kita yang tanggung jadi bahan maki hamun cina sampai mati.

Malah ada kes yang dilapurkan anak-anak melayu jadi habuan seks bos-bos cina mereka.
Diajaknya anak kita yang kerja sebagai marketing atau pembantu pejabat ke luar negara untuk urusan perniagaan dan diperdaya untuk ditiduri dan dijadikan habuan seks sampai puas dikerjakan mereka.

Dendam mereka kini makin membara kerana mereka melihat melayu semakin lemah dan berpecah, tiada siapa nak pertahankan nasib anak2 melayu.

Kini mereka secara jelas cuba menjatuhkan gardenia. Mungkin kerana gardenia tidak lagi membeli tepung kilang fmm milik robert kuok yang didapati mengandungi protin babi.

Tepung untuk permit impot ap subsidi yang kerajaan bagi dibeli dengan kualiti yang paling rendah, kalau di negara china tepung gred ini digunakan oleh kerajaan china untuk membuat makanan babi. Tepung ini lah yang diimpot oleh robert kuok utk rakyat malaysia.

Tepung ini dicuci bleaching dan ditambahkan protin babi supaya menepati spesifikasi.

Impot makanan babi, kemudian dia claim subsidi bernilai ratusan juta setahun.

Ertinya rakyat malaysia sama taraf dengan babi. Kalau kita makan roti biasa yang menggunakan tepung gred ini umpamanya roti canai, capati, atau roti massimo ertinya kita makan roti babi.

Inilah kerja robert kuok yang mendapat ap special tepung dan gula selama 50 tahun oleh kerajaan malaysia. Sama macam ananda krishna mendapat special broadcasting permit selama 30 tahun.

Bila gardenia enggan membeli tepung fmm robert kuok kerana terbukti ada dna babi, dia naik bengang dan membuka kilang roti massimo. Yang baghalnya, dia ambil pulak budak melayu bekas manager kilang gardenia untuk jadi ketua kilang massimo dan meniru semua produk gardenia.

Sebagai seorang journalist melayu, saya memiliki network besar untuk mengorek aktiviti robert kuok. Saya kira, segala kekayaan dia dengan harta berbillion dengan bot bernilai 20 billion adalah memang betul dia ni tycoon.

Saya amat sakit hati ketika wawancara dengan robert pengimpot tepung babi ini. Adakah patut dia kata kekayaannya bukan berasas dari malaysia sahaja kerana dia memiliki harta perniagaan berbillion di china dan seluruh asia.

Apa yang benar dan pasti, robert memang memulakan perniagaannya dari malaysia dengan bantuan tun mahathir. Kalau tun tidak membuka peluang untuknya nescaya dia masih duduk jual hand phone di petaling street.

Dalam career saya tidak boleh melepaskan geram saya. Tetapi di bog ini saya ingin meluahkan isi hati saya yang terpendam selama ini tanpa perlu bahasa persuratan sangat.

Saya kira kerajaan dah terlebih bagi muka.

Robert dah kaya vincent tan dah kaya, ananda pun dah kaya, apa lagi mau bagi special ap. Bagilah pada orang lain pulak.

Melayu punya ap bukan macam mereka special ap, ertinya tiada orang lain boleh impot. Melayu punya ap boleh impot kalau mampu dan orang lain juga boleh dapat ap yang sama.

Mereka punya ap lain, exclusive ap. Tiada siapa boleh import melainkan mereka.

Kalau beginilah caranya, lebih baik kerajaan cari satu daerah dan bagi mereka jadi raja, malah kuasa mereka lebih dari raja kerana raja melayu pun tidak dapat special ap.

Produk roti massimo pula sudah sah menjadi senjata mereka menyerang kepentingan dan perniagaan melayu.

Dalam senario lain, robert kuok yang menguasai golden screen cinema dengan rakusnya menghalau semua stall outlets jenama 1901 milik melayu dan menciplak konsep yang sama diletakkan dalam rangkaian panggung wayang gsc. Produk makanan diambil dari sumber yang kita tak tau halal ke haram.

Jelas mereka ini benci dan anti melayu.

Puas hati saya dapat menulis seperti ini, tidak dalam akhbar yang saya bekerja sekarang. Namun atas rasa cintakan agama dan bangsa saya luahkan jua perasaan ini. Maaf kalau saya terkasar bahasa.

Soalnya, apakah tindakan kita? Fikirkanlah bersama.

Boikot tetap boikot massimo.

Bagitulah article yang aku baca di PPIM. Apa kena mengena roti dengan lembu?

Mudah sahaja. Kedua-dua industri ini adalah industri yang dimartabatkan untuk makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh bumiputera. Apa yang dapat aku katakan puak-puak kafir laknatullah ini cuba bermain api dan memecah belahkan perpaduan kaum di Malaysia. Mereka mula mengapi-apikan sentimen perkauman.

Apakah DAP mahu mengulangi 13 Mei dalam Era Baru ini? Nampaknya begitulah... Ye tak...

Seperti yang sudah diterangkan didalam episode 1, NFC adalah industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam, suami kepada Senator Dato' Sri Sharizat. Begitu juga dengan roti Gardenia. Jelas puak-puak kafirun laknatullah ini mahu memerangi Melayu Islam. Ini sangat jelas seperti yang aku terangkan diatas.

Oleh kerana agak sukar memanipulasikan Gardenia, maka mereka pun membuat hasutan sebegini kerana pua-puak mereka pun ada roti Massimo. Cara ini mereka tak dapat untuk adapt pada NFC kerana confirm puak-puak kafir laknat ni tak ada daging gantian untuk guna cara hasutan.

Tak kan lah secara terang-terangan nak buat hasutan " jangan makan daging lembu NFC makanlah daging BABI dari ladang BABI Mega DAPigs". Hilang pula undi Melayu Islam untuk Pakatan Haram Jadah.

Seperti mana Gardenia mencari sumber baik untuk produk roti Halalan Toyyiban begitu juga lah usaha NFC. Tak kan kita nak makan daging import yang kita sedia maklum bahawa cara pemakanan lembu disana.

Bagaimanapun, terima kasih pada puak-puak DAPigs kerana mereka secara tidak langsung melakukan kempen agar orang Melayu Islam ini memboikot roti Massimo yang dari sumber tepung yang ada gelatin BABI. Mereka sendiri yang telah membuka pekung mereka.

Jadi, rakyat Malaysia khususnya Melayu Islam. Carilah makanan dari yang halal dan baik (Halalan Toyyiban). Boikot lah Massimo dan daging import.

Kita balik semula pada NFC. Hanya kerana NFC adalah indutri perusahaan orang Melayu Islam maka mereka cuba untuk memboikot kerana takut dari 15% penguasaan industri Halal oleh pengusaha Melayu islam menjadi lebih atau meningkat. Mereka takut kerana Melayu semakin maju.

Kami orang Islam tidak memerlukan kafir laknatullah untuk sediakan bahan makanan kami !!!

Selain faktor penguasaan industri, antara lain menjadi punca kenapa kafirun laknatullah DAP ini cuba dengan gigih untuk merosakkan dan menjahanamkan NFC adalah kerana kebencian mereka terhadap Melayu Islam itu sendiri.

Yang paling tak boleh blah sekali, ada juga mangkuk hayun yang asal kaum Melayu dan beragama Islam turut bersubahat. Laknat betul spesis macam ni. Mungkin mereka ini kurang didikan agama walaupun duduknya didalam Parti Isle... Ironik...

Apa yang puak-puak Pakatan Haram Jadah ni sembunyikan berkaitan NFC dan disorokkan daripada masyarakat... Dan apa lagi agenda jahat tahap BABI puak-puak ini....


Telenovela Episode 3 dan 4....

Di episode pertama aku telah perjelaskan bahawa NFC adalah industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam. Bagaimana jahatnya agenda mereka dalam memerangi Islam dan ekonomi Islam. KLIK SINI

Manakala di episode 2 pula aku juga memperjelaskan kenapa NFC ini dikecam dan difitnah oleh puak-puak kafirun laknatullah ini. Betapa rasisnya mereka yang cuba merosakkan ekonomi orang Melayu Islam dan bencinya dan antinya mereka kepada orang Melayu itu. KLIK SINI

Persoalannya sekarang, benarkah ianya satu penyelewengan ?? Apakah yang puak-puak kafirun laknatullah bersama puak-puak kaki jubur dan puak-puak Isle PASpispus sembunyikan dari pengetahuan umum bila mereka menyebarkan fitnah ke atas NFC ??

Dalam episode kali ini, aku akan membongkarkan penipuan mereka didalam fitnah ke atas NFC. Apa yang disorokkan dari pengetahuan umum yang akan aku bongkarkan...

Dibawah ini aku senaraikan perkara yang tidak diberitahu oleh puak-puak pembangkang berkaitan NFC;

1 - Pinjaman

Memandangkan ia adalah satu jenis pinjaman maka ia perlulah di bayar balik, dan bukannya duit 'percuma' walaupun ia adalah di berikan kepada syarikat suami seorang menteri

Pinjaman itu adalah duit negara, tiada gangguan pemberian gaji atau pemotongan subsidi yang berlaku semata-mata hendak memberikan pinjaman tersebut.

Syarikat yang telah diberi pinjaman perlu membayar balik kepada kerajaan, sebagaimana jika kita berhutang, wajib membayar balik kepada penghutang.

2 - Pengambilalihan

Syarikat tersebut sebenarnya telah mengambil alih projek tersebut daripada Group Lambert yang telah gagal.

Syarikat NFC tu diambilalih oleh suami menteri tersebut daripada syarikat asal iaitu Lambert Group dan pinjman tahun 2009 itu bukanlah pinjaman tetapi adalah suntikan dana daripada pemegamg saham pihak kerajaan dan pada tahun 2010 selepas pengambilalihan syarikat itu, perjanjian untuk pinjaman baru dibuat.

3 - Status syarikat peminjam

Pinjaman yang diberikan itu bukan berdasarkan faktor siapa pemiliknya, atau pun pemilik tersebut merupakan suami seorang menteri, ia diberikan atas fakta dan faktor komersial dan kekuatan akaun dan proposal. Segala dokumen juga perlulah lengkap. Kerana Kerajaan mahu memastikan syarikat tersebut benar-benar layak, jika tidak bagaimana kerajaan dapat memastikan bahawa pinjaman tersebut akan dapat dibayar balik.

Bukan semua syarikat layak untuk mendapatkan pinjaman daripada kerajaan, syarikat yang benar-benar kukuh sahaja yang akan terima pinjaman tersebut.

Setiap pinjaman mestilah berdasarkan aliran tunainya (cash flow), aset syarikatnya dan kekuatan aliran tunai tersebut. Ia bukan boleh di buat sesuka hati dan bukan juga di berikan atas alasan isteri pemilik syarikat tersebut adalah seorang menteri.

4 - Kegunaan pinjaman

RM 250 Juta itu bukan sahaja untuk lembu, ia termasuk juga kos pembaikan infrastrukturnya yang telah rosak semasa banjir, rumah penyembelihan komersial bertaraf antarabangsa, benih lembu, kos operasi dan kos-kos lain termasuk 'marketing'nya. Adalah sia-sia suatu produk telah ada tetapi tiada tempat untuk dipasarkan. Namun pihak pengurusan syarikat telah dapat menembusi beberapa pasaran untuk daging lembu NFC.

NFC adalah satu projek ternakan komersial besar-besaran dan mempunyai piawaian standard dunia, dan lembu yang diternak bukan baka lembu tempatan. Ia adalah baka lembu komersial dan lembu yang dibeli bukan 5-6 ekor tetapi 1500 ekor.

RM 250 juta itu termasuk segala kos untuk syarikat termasuk penyediaan premis untuk pelanggan mereka dan pinjaman tersebut tidak terhad kepada aktiviti membela lembu sahaja ia termasuk pelbagai keperluan sebuah syarikat korporat termasuk hartanah.

5 - Pelaburan syarikat

Didalam kes NFC, semua pelaburan syarikat adalah sah, pinjaman tersebut juga sah dan tiada unsur penipuan dalam mendapatkan pinjaman, dan semua pelaburan syarikat termasuk pembelian hartanah kondo dan tanah adalah sah mengikut undang-undang SSM.

Berkenaan dengan kondo: semasa pembelian, kondo itu berharga 10 juta sahaja, ia merupakan aset syarikat yg juga merupakan pelaburan syarikat. Ia bukan milik individu. Dan kini nilainya sudah meningkat.

6 - Status pinjaman

Pinjaman daripada dana kerajaan tidak sama dgn loan daripada sektor komersial seperti bank komersial ataupun bank pembangunan. Nilai bayaran balik dengan bunga terendah, ia adalah utk memacukan projek tersebut, dan dalam setiap pinjaman akan ditulis interest 2% + cost of fund, dan dalam kes NFC ialah 8%.

Pihak kerajaan dan kementerian tidak boleh keluarkan duit beri pinjaman tanpa ada perjanjian dengan sesiapa pun, dan jika itu berlaku, pihak pembangkang boleh membuat laporan polis kerana itu adalah kes pecah amanah CBT section 420 dan section 421, dan kes itu boleh di bawa ke mahkamah.

7 - Fitnah seleweng

Jika benar kes tersebut adalah satu penyelewengan, Rafizi dan sekutunya yang konon telah 'dedah siasat' isu tersebut sepatutnya melaporkannya kepada pihak polis, sekiranya mereka BENAR. Mustahil mereka tidak mendapat sebarang khidmat nasihat guaman utk 'mengenakan' pemilik syarikat ini sedangkan bar council begitu rapat dengan mereka dan dalam PR sndiri begitu banyak peguam termasuk sivarasa peguam yang 'tersohor' memperjuangkan hak juga berada dalam PKR.

Selepas pihak polis mengesahkan tiada penyelewengan, mereka cuba dengan gigih untuh menjahanamkan NFC. Kini NFC dibawah siasatan SPRM.

8 - Suntikan dana pemegang saham

Dalam projek ini, suntikan dana adalah daripada kerajaan, yang membuat pinjaman adalah syarikat NFC dan pemegang saham NFC termasuk kerajaan. Untuk memastikan projek ini berjalan lancar maka kerajaan membuat suntikan dana bagi pelaburan mereka.

Manakala pemegang saham bukan kerajaan dalam syarikat tersebut adalah syarikat keluarga menteri terbabit, dan mereka yang membuat pinjaman serta telah mencagarkan saham dan beberapa aset mereka bagi tujuan tersebut.

Setiap projek nasional wajib disertai oleh kerajaan, dan suntikan modal kerajaan selalunya dalam bentuk aset, kawasan tanah dan tunai tertentu.

Dana itu untuk projek ternakan lembu dan semua infra dan kemudahannya.

9 - Pelan kontingensi menghadapi krisis makanan negara

Penglibatan kerajaan diperlukan untuk projek seperti ini kerana sektor pembekalan makanan tidak boleh diswastakan sepenuhnya untuk menjaga kepentingan rakyat dan negara.

Projek seperti ini bukan saja bernilai dari segi komersial, tetapi ia sangat bernilai dari segi pembekalan daging/makanan negara, dengan adanya NFC pergantungan negara kepada daging import dapat di turunkan.

10 - Kepentingan pelaburan hartanah

Kondo itu adalah untuk kepentingan pelanggan syarikat dan mereka yang berurusan dengan syarikat, daripada syarikat menyewa untuk pelanggan mereka ataupun pihak yang berurusan dengan mereka dimana dalam hal ini kita tahu bahawa ia melibatkan pihak daripada antarabangsa.

Ia merupakan amalan biasa syarikat korporat untuk memiliki aset seperti ini, bagi penjimatan kos hotel, dan kos penginapan untuk mereka yang berurusan dengan mereka. Aset seperti ini juga mendatangkan nilai keuntungan serta dapat menguatkan lagi nilai aset syarikat bagi syarikat tersebut untuk menjalankan projek-projek lain di masa akan datang terutamanya dengan syarikat lain yang bertaraf antarabngsa.

Jika pembelian kondo itu tidak sah oleh syarikat dan ia satu penyelewengan, dakwalah mereka dengan undang-undang, tapi dalam hal ini, undang-undang tak boleh dakwa mereka kerana itu adalah pelaburan syarikat, dan pelaburan condo itu menguntungkan.

Didalam sesuatu perniagaan, pelaburan adalah digalakkan dalam bentuk aset bagi persediaan sekiranya berlaku sesuatu yang tidak dijangka didalam perniagaan.

11 - Operasi NFC

NFC ialah syarikat membabitkan pembekalan negara dan bukan sembarangan syarikat.

Operasi syarikat pengeluaran lembu juga berurusan korporat, bukan setakat membela lembu. Ini adalah projek piawaian antarabangsa, dan sistem ternakannya bukan seperti membela lembu di kampung.

12 - Terma dan syarat pinjaman

Jika benar laporan Rafizi diharap ia akan disiasat dan dilaporkan. Mengikut kelaziman, tak semudah itu wang yang didebitkan masuk ke dalam akaun syarikat sebelum pengkajian pinjaman dibuat.

Suntikan dana drp kerajaan pula perlu ada kelulusan daripada lembaga pengarah dan jawatan kuasa pelaburan daripada kementerian terbabit.

Itulah antara maklumat yang cuba disembunyikan puak-puak pakatan haram jadah dari masyarakat. Terdapat 12 elemen berkaitan NFC yang tidak mereka perjelaskan.

Apa yang dapat aku simpulkan disini perkara-perkara penting ini tidak disampaikan demi menjayakan fitnah mereka terhadap NFC. Jadi, dimanakah penyelewengan itu ???

Sekiranya aku berniaga, aku juga akan membeli aset sebagai pelan atau persediaan sekiranya syarikat mengalami masalah kewangan. Selain itu aset tersebut boleh digunakan sebagai accomodation dalam urusan.

Sekiranya, pembelian hartanah itu digunakan untuk tujuan peribadi sabagai contoh; suami menteri itu membeli kondo dari dana syarikat untuk DUDUK dan PINDAH di kondo berkenaan... barulah dinamakan penyelewengan. BERPINDAH ke mereka ke kondo terbabit ???

Jika nak dikatakan penyelewengan, bagaimana pula dengan Nga Kor Ming BABI ?? Secara jelas profile syarikat berkenaan milik isterinya bukanlah syarikat yang terbaik antara yang membida. Selain itu, mana datang harta kekayaan anak pinak menantu Nik Aziz ?? Bagaimana dengan Anwar sendiri ??

Jelas diterangkan diatas, bukan mudah sesuatu protokol pinjaman dengan kerajaan. Tidak salah kalau sesiapa pun nak berniaga asalkan mahu. Kalau pemalas, jangan pula didengki bila ada saudara sekaum dan seagama kita lebih sikit.

Dengan terang lagi bersuluh...ianya adalah 1 propaganda puak-puak iblis ini untuk menjahanamkan ekonomi Melayu Islam. Masih tak nampak lagi ke wahai puak-puak Isle PAS dan kaum Melayu Islam lainnya yang membantu kafirun laknatullah dalam menyebar fitnah dan cubaan menjahanamkan ekonomi Melayu Islam.

Kenapa mesti ekonomi Melayu Islam yang mengusahakan industri makanan Halalan Toyyiban yang mesti disabotaj. Kenapa jumud sangat pemikiran puak-puak Isle PAS ni ??? Sanggup memakan daging sesama saudara se Islam demi untuk memuaskan kafirun laknatullah.

Nawaitu bagi NFC adalah penyediaan makanan Halalan Toyyiban dan memartabatkan ekonomi dan industri Melayu Islam. Perlaksanaan juga telah aku buktikan diatas ini bahawa ianya hanyalah satu fitnah dari puak-puak kafirun laknatullah yang dijayakan oleh puak-puak yang beragama Islam didalam pembangkang. Ironiknya...

Aku bukanlah terlalu menyokong Dato' Sri Sharizat tetapi aku hanya berkata yang benar dan aku memperjuangkan ekonomi dan industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan hanya oleh 15% sahaja kaum Melayu Islam. Aku tak tergamak melihat peratusan itu menurun kerana sepatutnya kaum Melayu islam lah yang memartabatkan industri makanan bukan sahaja halal (Halalan) tetapi juga baik (Toyyiban).

Walaupun dibenci puak-puak kafir harbi kerana Sharizat banyak menolong orang-orang Melayu islam dalam memartabatkan ekonomi didalam keluarga, daerah, negeri dan negara... Masih ada muslimah PAS yang berani menyatakan kebenaran dan menyelar puak-puak pembawa fitnah keatas Sharizat dan keluarganya berkaitan isu NFC ini.

Hanya mereka yang benar-benar memahami istilah rasis, Halalan Toyyiban, fitnah dan hasutan dapat memahami apa yang aku cuba sampaikan. Walaupun ada yang kata aku membodek dan sebagainya, aku tak peduli kerana hanya Allah sahaja yang tahu nawaitu aku ketika menulis article ini dari episode 1 hingga sekarang (episode 3).

Diharap pembaca tidak terlepas episode 1 dan 2 sebelum ini. Kerana ketiga-tiga article ini WAJIB untuk kita sampaikan kepada semua umat Islam betapa bahayanya agenda jahat puak-puak kafirun laknatullah pembangkang yang ingin melumpuhkan ekonomi Melayu Islam.

Benarkah begitu bencinya puak-puak DAPigs ni pada orang Melayu Islam dan apa lagi bukti kejahatan hasutan mereka dalam memerangi ekonomi Melayu islam.... Jumpa di episode 4 (final)...


Telenovela Episode 4 : akhir?
Featured





Ramai yang tidak sabar dan ternanti-nanti episode 4 ni. Ramai yang tanya aku, bila nak keluar kisah Telenovela Episode 4 ni. Saja je aku nak buat korang saspen sikit.

Terima kasih aku ucapkan kepada mereka yang mengikuti siri Telenovela ini. Korang memang prihatin terhadap ekonomi Melayu Islam khususnya industri makanan Halalan Toyyiban ini.

Di dalam episode 1, aku sudah menerangkan konsep industri makanan Halalan Toyyiban menerusi NFC yang mana "nawaitu" industri ini adalah penyediaan daging mentah yang halal dan baik (Halalan Toyyiban). Amat penting bagi kita orang Islam mencari sesuatu yang halal dan baik. KLIK SINI

Di episode 2 pula, aku sudah perjelaskan agenda jahat puak kafirun laknatullah DAPigs dalam mensabotaj usaha dan industri orang Melayu Islam khususnya. Ini sangat berkaitan dengan episode kali ini kerana episode kali ini adalah 1 lagi agenda mereka menghasut ke arah usaha sabotaj kepada industri dan ekonomi Melayu Islam. KLIK SINI


Manakala, episode 3 dengan begitu detail aku membongkar fakta yang telah diselewengkan dan disembunyikan oleh puak-puak pakatan haram jadah ini bagi menjayakan fitnah mereka terhadap NFC iaitu salah satu industri korporat Melayu Islam yang berjaya. Amat penting episode 3 ini dibaca untuk lebih pemahaman tentang "perlaksanaan" dan perjalanan sesebuah indsutri korporat yang mana fakta-fakta sebenar telah diputar belit dan diseleweng puak-puak keparat dan sewel pakatan haram jadah. KLIK SINI

Di akhir episode 3 aku telah meninggalkan persoalan ini : Benarkah begitu bencinya puak-puak DAPigs ini pada orang Melayu Islam dan apa lagi bukti kejahatan hasutan mereka dalam memerangi ekonomi Melayu islam....

Bermacam-macam cara mereka gunakan sebenarnya untuk sabotaj ekonomi Melayu Islam.



Terlebih dahulu, aku nak share satu penemuan dari laman sosial Facebook Page penyokong PKR/DAP. Posting di page berkenaan dibuat didalam bahasa cina. Mungkin mengandaikan bahawa orang Melayu ni tak akan tahu apa yang mereka siarkan di page mereka.

Posting ini dibuat pada 13 Disember 2011 (bukan 13 Mei ye). klik sini untuk melihat posting asal. KLIK SINI


Korang boleh minta kawan-kawan korang yang boleh membaca bahasa cina untuk translate semula atau boleh gunakan aplikasi translation atas talian untuk anda fahami isi hasutan dari posting asal. Aku tidak akan menterjemah semula keseluruhan posting berkenaan kerana terlalu panjang, tetapi aku akan rumuskan kesimpulan posting tersebut. Dicadangkan korang baca dulu episode 2.

Mereka-mereka yang tak sedar diri ini mendakwa bahawa mereka (peniaga Cina) yang menjadi pembekal makanan utama Malaysia sejak 1980-an. Mereka juga menuduh Tun M membuat Dasar Ekonomi Baru dengan tujuan untuk mengongkong ekonomi Cina. Ni yang buat aku tambah-tambah meluat bila puak kafirun laknatullah ni sesuka hati membuat fitnah demi menjayakan hasutan perkauman.

Puak-puak kafirun laknatullah cina DAP ni menghasut kaum mereka untuk boikot dan sabotaj perusahaan dan perniagaan Melayu. Aku pun pelik kenapa puak-puak ni suka sangat main sentimen perkauman. Lepas tu fitnah dan merekayasa cerita dongeng ala lagenda kung fu beruk mak yeh. Apa yang mereka dakwa didalam posting mereka di Facebook Fanpage adalah orang Melayu dan Kerajaan BN telah merampas industri beras dari kaum Cina. Betul ke macam tu ???

Meh sini, aku nak kongsi sikit fakta sejarah tentang kedatangan imigran Cina ke Tanah Melayu. Jom kita toleh sikit ke belakang untuk kesedaran hari ini demi kesejahteraan agama, bangsa dan negara untuk masa mendatang. Sampai bila kita nak biarkan puak-puak lahanat ni memutar belitkan fakta dan sejarah !

Pembangunan dan kepesatan ekonomi Tanah Melayu (pada ketika itu) telah menggalakkan kedatangan buruh-buruh asing untuk bekerja di kawasan perlombongan bijih timah, estet-estet getah dan kawasan pertanian ladang. Faktor ekonomi merupakan pendorong utama kemasukkan imigran ditambah lagi dengan pemerintahan kuasa British di Pulau Pinang dan Singapura yang telah memudahkan lagi kemasukan imigran.

Kemasukan imigran ini adalah dipengaruhi oleh faktor-faktor penolak iaitu yang mendorong mereka untuk meninggalkan negara masing-masing seperti peperangan, kebuluran dan lain-lain. Kerajaan British juga telah menggalakkan agar imigran ini berhijrah ke Tanah Melayu.

Orang-orang Melayu juga pada ketika itu tidak menentang kedatangan kaum imigran ini. Imigran China dan India telah lama mengenali Tanah Melayu sebagai salah satu pusat perdagangan yang penting suatu masa dahulu, ini telah mendorong mereka untuk berhijrah ke Tanah Melayu. Sama juga seperti sekarang, kerana ekonomi Malaysia yang baik masih lagi ada imigran yang kita panggil sebagai pendatang (tanpa izin atau dengan izin) masuk ke Malaysia untuk mencari rezeki.

Keadaan ekonomi Tanah Melayu yang sedang pesat membangun melalui perusahaan Getah dan bijih timah telah membuka banyak peluang pekerjaan. Politik di Tanah Melayu juga berada dalam keadaan stabil di bawah penjajah British, dan ini telah menarik lebih ramai golongan pemodal dan imigran asing ke Tanah Melayu.

Kedatangan Buruh dari China secara besar-besaran bermula sejak awal abad ke-19 yang kebanyakkan berasal dari wilayah selatan China seperti Kwangtung, Kwangsi dan Fukien. Kedatangan buruh ini ke Tanah Melayu adalah melalui beberapa cara seperti sistem tiket kredit, sistem pengambilan kakitangan, dan sistem pengambilan rumah kongsi. Tentang sistem ni aku tak kan cerita panjang, korang boleh google sendiri dan cari fakta berkaitan.

Kerajaan British di Tanah Melayu telah mewujudkan jawatan pegawai pelindung buruh dari China pada bulan Mac 1872. Kira jawatan ini serupa macam pegawai imigresen pada hari ini. Ia adalah bertujuan untuk mengawasi kemasukan buruh dan imigran dari China.

So, itu sedikit fakta sejarah kedatangan imigran China dan berterima kasihlah pada Tunku Abdul Rahman yang mendapatkan kemerdekaan Malaysia dan bersetuju memberikan kerakyatan kepada imigran China dan sehingga ke hari ini korang (Cina) masih lagi warganegara Malaysia.

Sama ada Perikatan atau Barisan Nasional ianya tetap sama. Kesinambungan pemerintahan dan tampuk yang sama. Ini yang buat aku cemuih dan meluat dengan perangai puak lahanat DAPigs yang tak sedar diri ni.

Persoalan sekarang selepas keluar fakta sejarah ni, betul ke Kerajaan BN dan kaum Melayu merampas industri beras ni dari kaum Cina ???

Meh sini aku nak lempang puak-puak kafirun laknatullah ni dengan sedikit lagi fakta. Kita pusing sikit kebelakang di zaman Jepun.

Asal sejarah padi dan beras ni dilakukan sepenuhnya oleh orang Melayu. Dari sawah sampailah ke pemprosesan. Imigran hanya tahu masak dan makan je masa tu. Pada ketika dulu (sebelum Jepun masuk Tanah Melayu) penuaian padi dilakukan setahun sekali.

Tetapi bila Jepun masuk ke Tanah Melayu, mereka bukan sahaja masuk bawa senjata tetapi mereka turut membawa masuk teknologi mereka. Dengan teknologi yang dibawa Jepun, penuaian padi dapat dilakukan 2 kali setahun. Adakah puak lahanat ni dah lupa ketika teknologi ini dibawa masuk, siapakah yang jadi mangsa sembelihan Jepun. Harap puak-puak ni tolong kaji ni sekali ye.

Untuk pengetahuan puak-puak lahanat ni, selama ini kaum Melayu mengusahakan industri beras ni. Bersawah, mengilang dan juga mengedar. Industri beras terus berkembang bila Kerajaan Perikatan/BN berjaya dengan beberapa Projek Pertanian Mega seperti Muda, Kemubu, Trans Perak, Kerian Sg Manik, Kuala Selangor dan lain-lain.

Bila ada Projek Pertanian bermaksud adanya tanah dan sawah. Adanya petani dan pesawah. Akibatnya orang Melayu terus bersawah, dan kemudian siapa pula yang mengambil kesempatan mengaut untung di sektor hiliran (pengilangan dan pengedaran). Fikirlah sendiri !!

Di sektor hiliran kerja tak teruk dan risiko rendah tetapi perlu mempunyai modal (Capital Intensive) yang mana ketika itu orang Melayu belum mampu. Lama-kelamaan Tokeh Cina mengambil (merampas) perkilangan dan pengedaran, maka tinggallah kaum Melayu menjadi rakyat subsidi.

Jika dilihat rentetan sejarah, siapa yang rampas hak siapa ??? Sejak bila kaum Cina ada tanah di Tanah Melayu ??? Sejak bila kaum Cina ni bersawah ???

Kaum Melayu tidak pernah mengungkit tetapi bila ada puak kafirun laknatullah DAPigs yang cuba membakar api kebencian dan melagakan sentimen perkauman, WAJIB bagi aku menyedarkan puak-puak tak sedar dek untung ni.

Dari isu Gardenia (Episode 2), sampailah isu beras dan sekarang NFC pula.

Wahai kaum Melayu Islam yang duduk jadi hanjing salak pakatan haram jadah, korang tak nampak lagi ke agenda puak-puak kafirun laknatullah yang cuba membinasakan ekonomi Melayu Islam ??? Aku cukup ralat dekat 2 ekor BABI PKR yang memfitnah NFC. Apa sebenarnya yang mereka ni tak puas hati !!!

Aku pelik dengan puak-puak DAP ni juga. Macam-macam kerajaan dah bantu mereka. Malah mereka ni majoriti hidup senang dan kaya raya. Atau, mereka ni memang jenis tak tahu bersyukur mungkin. Robert Kuok kaya raya malah terkaya di Malaysia. Apa lagi yang tak puas hati pada ekonomi Melayu Islam.

Aku nak kongsi senarai 10 terkaya di Malaysia (2011). Korang tengok la sendiri berapa ramai kaum Cina, berapa kaum India dan berapa pula kaum Melayu. Dan lihat pula nilai kekayaan mereka yang boleh membuatkan mereka ni sampai masih tak puas hati.


Hanya kerana NFC perusahaan berjaya yang diusahakan oleh kaum Melayu islam, maka puak-puak kafirun lanatullah cuba menabur kaca dalam mangkuk nasi NFC. Dan aku suka nak ucapkan tahniah kepada puak-puak mata 1 (PKR) dan lebai kera (PAS) yang mana mereka ini kaum Melayu dan beragama Islam kerana jasa mereka membantu puak kafirun laknatullah menjayakan fitnah terhadap NFC demi menghancurkan industri korporat Melayu Islam.

Aku harap sangat penulisan aku ini sampai kepada semua kaum Melayu dan umat Islam di Malaysia. Terdapat perancangan sistematik dan terancang untuk membinasakan ekonomi dan empayar Melayu Islam di Malaysia. Sedarlah bangsaku dan bangkitalah saudaraku. Sama-sama kita pertahankan empayar Islam, ekonomi Melayu dan kestabilan Negara kita ini.

Mungkin ramai tertanya-tanya, kenapa episode 4 ini ambil masa terlalu lama untuk aku keluarkan. Aku telah cuba sebaik mungkin menggarap penulisan dengan penuh hati-hati ini agar tidak mengguris hati mana-mana kaum di Malaysia memandangkan kita hidup di Malaysia ni penuh harmoni dalam masyarakat unik yang majmuk.

Tetapi, kepada puak-puak DAPigs kalau terasa, memang padan lah. Purposely aku tujukan kepada puak-puak yang suka melagakan dan memecah belahkan perpaduan kaum. Kadang-kadang aku rasa puak-puak ni seolahnya cuba mencetuskan kembali "The May 13th In The New Era". Sememangnya aku arif sangat puak-puak ni memang juara dan raja RUSUHAN KAUM !!!

Reputasi DAP dalam RUSUHAN KAUM sangat superb !!! Diwarisi dari PAP !!!

NFC adalah industri makanan Halalan Toyyiban yang berjaya. Walau mungkin ada sedikit kekurangan sana dan sini tetapi ianya perusahaan yang berjaya, tiada yang sempurna diatas muka bumi ni. Ramai ahli korporat boleh sahkan fakta NFC industri Melayu Islam yang berjaya. Aku jamin.

Apakah mungkin puak-puak kafirun laknatullah ini yang mahukan NFC ??? Kita jumpa di Telenovela Episode selanjutnya. Maaflah ye korang, terdapat penemuan fakta baru yang memaksa aku sambung lagi... Jumpa lagi...

seterusnya..http://kitagempur.com



1 ulasan:

  1. Yes, great US Military force. Also, in his post you have given a chance to listen about US Military. I really appreciate your work. Thanks for sharing it. web design offer

    BalasPadam