Halaman

Jumaat, 10 Oktober 2014

Sejarah Melayu - hanya tinggal nama

Ini adalah matawang Singapura (Sekarang Singapore) gambar yang tertera di matawang ini adalah presiden pertama Singapura Almarhum Tuan Yusuf Ishak .



Kenapa saya post ini?..
Kerana untuk kita sama sama berkongsi bagaimana agenda PAP dan DAP. Setelah Singapura diberi kemerdekaan oleh Malaysia selepas peristiwa 13 Mei 1969, Singapura menggubal perlembangaanya mirip kepada perlembagaan Malaysia yang memberikan hak dan keistimewaan org melayu dan perlembagaan berkenaan hak tersebut masih kekal sehingga hari ini. Agenda DAP 100% mirip kepada PAP yang akan menyingkirkan orang orang melayu secara sistematik sehingga segala hak melayu akan terus dihakis sehingga melayu seumpama kaum yang sudah tiada tempat di Singapura.

Dengan agenda halus meletakan Presiden Pertama Singapura daripada orang melayu kini sudah tiada lagi dan ia hanya tinggal kenangan di matawang nya sahaja. Begitu juga DAP hari ini terpaksa menggunakan orang melayu untuk mencapai cita cita mereka mentadbir Malaysia. Dan jika ini berlaku maka segala hak hak melayu akan terus dihakis mengikut cara pentadbiran mereka hatta tanpa mengubah apa apa pun didalam perlembagaan Negara. Orang orang melayu harus sedar bahawa untuk meruntuhkan dominasi melayu ia perlu meruntuhkan UMNO dan tidak hairan UMNO terus diserang dari segenap sudut untuk melemahkan organisasi dan kesatuan melayu.

Kini amat jelas bahawa agenda DAP semakin hari semakin menampakan kejayaan apabila satu pakatan pembangkang dengan sokongan orang orang melayu yang kunun berteraskan Islam berganding bahu untuk melumpuhkan UMNO bagi mentadbir Negara. Dalam sistem demokrasi kita ia tidak boleh dihalang kerana ia dibenarkan didalam perlembagaan. Namun suka saya mengingatkan bahawa dimasa mendatang jika orang melayu masih tiada kesedaran dalam memilih kerajaan maka sedikit demi sedikit kita pasti akan menjadi Singapura di dimana melayu dan islam hanyalah tinggal pada nama mereka sahaja. Oleh itu berhati hati lah dalam memilih kerajaan kerana ancaman dan hakisan kekuasaan melayu itu sendiri datangnya daripada kalangan kita juga. Dan jika ini berlaku maka kita akan terjerumus didalam kancah seperti yang berlaku di Iraq, Mesir, Tunisia dan Syria

Salleh Amiruddin

Sabtu, 16 Ogos 2014

Tah Ye Tah Tidak .. krisis Selangor



KENAPA IA BERLAKU?

Kediaman Adun Morib,Selangor, Hasnul Baharuddin di Taman Muhibah,Banting dipecah masuk kira-kira jam 4 pagi tadi. Mengikut sumber keluarga terdekat, wang tunai RM 250ribu, barang kemas dan beberapa barang berharga berjaya dilarikan pencuri. Bagaimanapun Adun berkenaan dan keluarganya selamat. Difahamkan sehingga jam 1 tengahari ini Adun berkenaan belum membuat sebarang laporan polis.
Persoalan:
1. Bagaimana seorg adun boleh ada wang tunai 250k di rumah ?
2. Kenapa tidak berani buat laporan polis ?

# dari housepk

kemelut mb di selangor adalah berpunca dari strategi menyelamatkan anuwar dari persada politik tanah air. selangor sebenarnya telah utuh di bawah pakatan rakyat. umno kalah teruk dan gagal menjadi pembankang yang efektif. umno tidak dapat berbuat apa2 untuk menguasai kembali selangor kerana majoriti besar pakatan rakyat. umno sebenarnya telah berkubur di selangor. jika pakatan rakyat membiarkan khalid menjadi mb sehingga pru 14 dan semasa pru 14 ini khalid tidak dicalunkan sebagai adun tetapi sebagai ahli parlimen … khalid tidak akan menjadi mb lagi. wan aazizah atau azmin bolehlah ditabalkan sebagai mb. kerana pakatan pasti akan menang di selangor. dari segi politik langkah kajang tak perlu pun. tetapi kenapa langkah kajang digerakkan?

jawapannya kerana mahu menyelamatkan kerjanya politik anuwar. sekiranya khalid kekal sebagai mb selangor pasti khalid tidak akan menyalurkan dana kepada siri demonstrasi menyelamatkan anuwar yang akan dijalankan semasa anuwar dalam penjara nanti. ini dapat dilihat dari sikap khalid yang tidak mahu terlibat dalam siri demonstrasi yang telah dibuat oleh pakatan rakyat pada tahun lepas. ini merbahaya untuk kelangsungan politik anuwar kerana khalid tidak akan ambil port dalam siri demonstrasi yang akan anuwar lancarkan semasa dalam penjara nanti. sedangkan untuk anjurkan siri demonstrasi sejumlah wang yang banyak diperlukan. azmin juga tidak akan membantu anuwar dalam perancangan siri demonstrasi. sebagai mb azmin perlu membina reputasi mb yang cemerlang agar dia kekal ditampuk kerusi mb untuk beberapa siri pru yang akan datang.

anuwar hanya perlukan wan azizah sebagai mb selangor. keperluan itu adalah pada masa sekarang kerana anuwar tahu dia pasti dipenjarakan. dengan azizah sebagai mb banyak wang boleh digunakan untuk siri demonstrasi. banyak aset di selangor boleh digunakan untuk merancang siri demonstrasi. team pemikir boleh diserap masuk dalam kerajaan selangor untuk merancang siri demonstrasi bagi menyelamatkan anuwar. itulah yang anuwar perlukan sebenarnya. dengan itu anuwar tidak akan menerima cadangan pas agar calon lain diberi bagi mengantikan azizah. anuwar tahu pas adalah partai konservatif dan tidak akan menerima wanita sebagai mb. tetapi anuwar mengharapkan puak anuwarinas di dalam pas mampu mempengaruhi puak ulamak yang konservatif ini menerima gagasannya tetapi dalam hal ini puak ulamak nampaknya bertegas mungkin kerana merasakan bahawa perjuangan pas telah jauh tersasar dari perjuangan asal dan ia perlu diperbetulkan semula.

langkah kajang kini menjadi langkah kejung untuk anuwar kerana pas tidak akan berkompromi dalam melantik calon lelaki sebagai mb. apatah lagi dalam perlembagaan negeri selangor jelas menyatakan “he” dalam perlantikan mb selangor. jika azizah dibenarkan menjawat jawatan mb pastinya umno akan membawa kes ke mahkamah dan ini tidak baik untuk kelangsungan pemerintahan pakatan rakyat di selangor. inilah bahayanya yang disedari oleh puak ulamak dan puak anuwarinas dalam pas setelah mereka mengkaji perlembagaan negeri selangor.

Ahad, 29 Januari 2012

Kenapa NFC Dikecam Dan Disabotaj Dengan Maha Hebat ?





ADA AGENDA BESAR DI SEBALIKNYA.... angkara siapa?

Telenovela Episode 1 :

Sebelum aku ceritakan panjang lebar, aku nak kongsi dulu 1 article dari seorang Felo Pusat Ekonomi dan Kajian Sosial, Institut Kefahaman Islam Malaysia, Muhammad Hisyam Mohamad.

Konsep halal perkasakan ekonomi ummah

HALAL adalah satu kata nama bahasa Arab di mana kata kerjanya ialah halla, yahillu, hillan yang membawa erti membebaskan, melepaskan, memecahkan, membubarkan dan membolehkan.

Apabila ia digunakan dalam bidang perundangan Islam, ia membawa maksud; pertama, segala yang menyebabkan seseorang itu tidak dihukum jika menggunakannya dan keduanya sesuatu yang boleh dikerjakan menurut syarak.

Al-Jurjani dalam kitab Al-Ta'rifat menjelaskan pengertian halal dengan maksud pertama, merujuk kepada keharusan menggunakan benda atau apa-apa yang diperlukan untuk memenuhi keperluan jasmani seperti makanan, minuman dan ubat-ubatan. Sementara maksud kedua bersangkut dengan keharusan memanfaatkan, memakan, meminum dan mengerjakan sesuatu yang kesemuanya ditentukan berdasarkan nas.

Banyak ayat al-Quran menggunakan istilah halal. Antaranya ialah berhubung soal muamalat, kekeluargaan, perkahwinan dan rezeki.



Apa yang menarik tentang konsep makanan dan rezeki halal dalam al-Quran ialah kata sifat toyyib yang mengekorinya. Toyyib (atau toyyibah; toyyibat atau tuuba sebagai jamak) daripada segi makna ialah sesuatu yang baik atau berlawanan dengan buruk. Jadi apabila disebut halalan toyyiban ia memberi maksud sesuatu yang halal dan bersifat baik serta elok.

Konsep ini sangat positif untuk semua aspek kehidupan manusia. Ia merupakan satu tuntutan dan menjadi tanggungjawab setiap orang untuk memenuhinya.

Proses penyediaan makanan dan minuman halal yang bermula daripada penyediaan bahan mentah hinggalah ia terhidang di atas meja sepatutnya dilakukan oleh orang Islam itu sendiri.

Tanggungjawab ini tidak sepatutnya diletak di bahu penganut agama lain kerana mereka tidak mampu memahami kepentingan konsep halalan toyyiban secara sempurna.

Namun hakikatnya, pengeluar-pengeluar bukan Muslim kini menguasai sebahagian besar pasaran makanan halal negara. Mengikut Unit Perancang Ekonomi, jumlah penduduk Malaysia pada 2008 (termasuk bukan warganegara) berjumlah 27.9 juta orang dengan 13.66 juta adalah penduduk Melayu.

Namun hanya 15 peratus sahaja pasaran makanan halal dikuasai oleh pengusaha Muslim.

Kecenderungan umat Islam menjadi pembeli dan ketiadaan minat untuk menjadi usahawan merupakan antara sebab utama keadaan ini berlaku.

Kegagalan kita untuk terlibat secara giat dalam bidang perniagaan dan industri menyebabkan umat Islam terpaksa bergantung secara berterusan kepada barangan keluaran bukan Islam.

Sesungguhnya kekuatan ekonomi atau kekayaan yang dijana menerusi usaha yang halal merupakan unsur terpenting bagi membolehkan umat Islam menjalani kehidupan sempurna lagi diberkati.

Sebenarnya jika kita memperhalusi hikmah di sebalik tuntutan agama supaya penganut memperlengkapkan diri dengan kekuatan ekonomi, ia berkait rapat dengan unsur paling atas dalam susunan maslahah daruriyyat. Ia merupakan tuntutan untuk menjaga kesucian agama dan keimanan.

Kekuatan ekonomi dan keutuhan status kewangan adalah penawar kepada masalah kemiskinan dan kesan-kesannya. Lukman Al-Hakim pernah menasihati anaknya supaya menutup pintu kemiskinan dengan berusaha mencari rezeki halal. Kemiskinan katanya, boleh menghasilkan tiga tabiat tidak elok iaitu kecuaian dalam menjalankan perintah agama, kelemahan daya pemikiran dan hilang maruah diri.

Nabi Muhammad SAW menegaskan, sesiapa di kalangan umatnya yang menjalankan kegiatan ekonomi secara jujur dan amanah maka kedudukannya adalah setaraf dengan para nabi, siddiqin, syuhada' dan solihin di akhirat kelak.

Paling penting, sejajar dengan peredaran zaman, kekuatan ekonomi di peringkat ummah dan negara memungkinkan kawalan politik, ketenteraan dan pengaruh ideologi.

Hal ini amat jelas sekali jika kita perhatikan kepada sejarah penguasaan ekonomi oleh negara maju ke atas negara-negara membangun dan miskin menerusi sistem kapitalisme. Apa yang paling mendukacitakan ialah kelemahan dalam bidang ekonomi menyebabkan banyak negara Islam terpaksa tunduk patuh kepada kuasa-kuasa besar dunia.

Justeru sabda Nabi SAW bahawa kemiskinan itu boleh membawa kepada kekufuran dilihat sebagai satu peringatan bahawa kelemahan dalam bidang ekonomi bukanlah suatu masalah yang boleh dipandang ringan oleh semua umat Islam.

Apa kaitan dengan NFC ???

Tahukah anda bahawa NFC (National Fidlot Corporation) adalah sebuah syarikat yang menyediakan makanan (daging) halal dan baik yang disebut sebagai Halalan Toyyiban ini.

Lembu-lembu yang dibela di sana diberikan makanan yang elok dari segi syafaat dan penjagaannya juga. Kemudian penyembelihan dari segi syarak dan sebagainya. Demi untuk menyediakan kepada semua umat Islam di Malaysia makanan yang halal dan baik (Halalan Toyyiban).

Hanya 15% pasaran makanan Halal dikuasai pengusaha Muslim jadi, adakah ini menjadi penyebab kenapa NFC menjadi WAJIB kepada pembangkang yang dikepalai oleh kafir laknatullah DAP ini untuk dimusnahkan..???

Kepada umat Islam, diminta untuk pandang isu ini berlandaskan agama dan syariat. Jangan memandang dan mempolitikkan usaha NFC demi kerana nafsu politik masing-masing. Menyedihkan bila terdapat sebuah Parti Islam (Isle) juga bersekongkol dengan BABI tongkol untuk menjahanamkan usaha NFC dalam menyediakan makanan Halalan Toyyiban kepada umat Islam di Malaysia.

Malah penganut-penganut PAS ni boleh pulak menyokong dalam industri makanan BABI daripada menyokong industri makanan Halalan Toyyiban ini. Sedih giler dengan penganut PAS ini yang bukan sahaja melacurkan agama tetapi dah boleh nak makan BABI pun gamaknya. Adakah PAS akan cuba mencipta fatwa baru mengHALALkan BABI selepas ini ???????

Adakah penganut-penganut PAS lebih suka makan daging sembelihan dari Australia dan New Zealand ??? Walaupun lembu yang diimport itu disembelih oleh orang Islam, tahukah orang-orang Islam ini bahawa makanan lembu itu adalah sampingan dari ladang BABI ???

Ya, dari segi sembelihan daging-daging lembu import berkenaan adalah Halal (Halalan) secara teknikalnya tetapi dimana yang baiknya (Toyyiban)... Pernahkah umat Islam di Malaysia terfikirkan akan perkara ini ???

Jangan kerana politik maka industri makanan Halalan Toyyiban kita nak sabotajkan demi memuaskan kuasa politik makhluk perosak kafirun laknatullah...

Kenapa DAP sangat ingin merosakkan industri Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam ini.....


Episode 2....



Baiklah.. sebelum ini dalam Telebovela Episode 1 aku dah terangkan sikit bahawa NFC ni adalah usaha untuk memartabatkan industri makanan halal dan baik iaitu Halalan Toyyiban.

Dek kerana mengikut nafsu kafirun laknatullah DAP, maka yang dok menjaja Isle (puak-puak PAS) berpakat sama untuk sabotaj industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam kita iaitu NFC. Setiap yang kita lakukan akan dipertanggungjawabkan diakhirat nanti... Tok Gundu korang tak ajar korang ke wahai puak-puak PAS celako...

Kenapa DAP sangat ingin merosakkan industri Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam ini.....
Episode ini akan jadi agak panjang kerana penemuan beberapa artikel berunsur hasutan yang cuba dibuat DAP seperti mana yang pernah PAP lakukan sebelum ini sebelum Singapura diterang keluar dari Malaysia. Tapi jangan risau kerana episode telenovela ini tidak sepanjang kes SODOMY II Anwar Ibrahim.

Tahukah rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini bahawa DAP telah memulakan provokasi berbaur perkauman? Menuduh orang Melayu merampas hak mereka? Sebelum itu ada 1 article yang aku nak kongsikan kepada pembaca yang mana ianya datang dari 1 email yang aku abaikan. Beberapa hari kemudian beberapa blog telah pun memainkannya. Blog pertama setakat ni yang aku kesan adalah blog PPIM yang memulakan pengeluaran entri berkenaan. Jom ikuti dulu article tersebut ;

EMAIL PANAS DARI PENGGUNA MELAYU : ORANG CINA BOIKOT PRODUK MELAYU

Kini tersebar luas di Internet tentang seruan dari segelintir kaum Cina yang menggesa bangsanya untuk tidak memberi sokongan kepada perniagaan melayu lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan persatuan Islam dan Melayu.

Email yang diforwardkan kepada saya menyeru agar memboikot roti Gardenia kerana dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary(BERNAS) dan ramai orang Melayu mempunyai kepentingan dalam perniagaan tersebut.

Kebanyakkan kenyataan yang disebarkan bukan sahaja tidak berlandaskan fakta malahan ditokok tambah dengan kata-kata provokasi, antaranya menyatakan masyarakat Cina sering dianiyai oleh orang Melayu, perniagaan milik Raja Gula Robert Kuok disabotaj oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.

IKLAN BOIKOT PRODUK MELAYU DAN SOKONG PRODUK CINA DILANCARKAN DI FORUM DAN BLOG MEREKA


Kerana rakus dengan keuntungan perniagaan, mereka mencetuskan propaganda dengan mengharapkan simpati dari kaum mereka! Kini mereka telah melampaui batasan dengan mencetuskan sentimen perkauman, ada yang melontarkan kata-kata penghinaan seperti “PERGI MATI MELAYU BABI”, “MELAYU BODOH” dan sebagainya.

Jika taktik kotor ini berterusan, dikhuatiri bukan sahaja akan memberikan kesan kepada perniagaan milik Bumiputera malahan bakal mencetuskan kebencian & perbalahan antara kaum.

Kita lihat sendiri apa yang mereka katakan?:

ALL MALAYSIAN MUST KNOW THAT LAST TIME GARDENIA BUYS FLOUR FROM FEDERAL FLOUR MILL (FMM). RECENTLY GARDENIA WAS ACQUIRED BY BERNAS AND THE FIRST THING THEY DO IS THEY STOP BUYING FLOUR FROM FFM BECAUSE FFM BELONGS TO ROBERT KUOK.

NOW, YOU ALL KNOW WHY ROBERT KUOK NEEDS TO LAUNCH THE MASSIMO BREAD.

MALAYS IS TAKING OVER OUR (THE CHINESE BUSINESSMAN) PROPERTY.

THIS BUMI, THEY CAN’T TAKE AWAY PEOPLE’S BUSINESS THEY WILL TAKE AWAY PEOPLE’S BIG CUSTOMER. DO THEY REALLY HATE THE CHINESE BUSINESSMEN SO MUCH?

PLEASE FORWARD THIS MESSAGE TO ALL THE MALAYSIAN CHINESE. USE THE UNITED STRENGTH OF CHINESE TO SEND GARDENIA TO HOLLAND (MAKSUDNYA BOIKOT GARDENIA).



###################

Kenyataan dalam Facebook mereka


Terjemahan:

23 NOVEMBER 201111:28PM BUTTER LAU

MEREKA DENGKI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN. APA BEZANYA ORANG MELAYU DENGAN PENCURI?

24 NOVEMBER 20111:37AM DESMOND TEE DESMOND

PERGI MATI MELAYU BABI! TAK ADA KELEBIHAN! JADI MEREKA MENCURI!! ORANG MELAYU LOWCLASS!!

2:49PM BECKY WONG

TANPA ORANG CINA YANG MEMBANTU ORANG MELAYU, BOLEH KE MEREKA HIDUP SAMPAI SEKARANG? AMBIL BALIK DUIT YANG PERNAH KITA BAGI, SEMUA BABI-BABI INI TAK KAN MAMPU BUAT APA-APA. TAK LAMA LAGI MEREKA AKAN TAHU AKIBATNYA. MANA ADA 1 MALAYSIA, SEMUANYA TIPU! MEREKA SURUH TOLAK DISKRIMINASI KAUM TAPI MEREKA YANG MENGAMALKANNYA??


5:14PM STEVEN LONG

MATILAH MELAYU BABI GEMUK MAK DIA!!

###################

BIADAP!!! SEOLAH-OLAH KITA ORANG MELAYU HANYA MELUKUT DI TEPI GANTANG! SUDAH CUKUP DENGAN KUTUKAN & HINAAN KEPADA ORANG MELAYU. MARI KITA BUKTIKAN SIAPA YANG PERLUKAN SIAPA!

MARI KITA LANCARKAN BOIKOT ROTI MASSIMO INI KERANA KEBIADAPAN MEREKA!


INI ADALAH KOMEN PEMBACA YANG DISARING DARI BLOG PPIM

Dalam hal ini, nampak sangat orang cina berpakat mencari pasal dengan org melayu. Mereka mungkin tidak berani melakukan serangan secara terbuka. Tetapi mereka secara berpakat melancarkan serangan halus dengan memboikot dan memburuk-burukkan perniagaan milik melayu.

Perkara ni saya rasa memang dah berlaku sekian lama dan mungkin kita saja yang tidak sedar atau mengambil pot memandangkan ianya tidak secara direct ditujukan kepada keluarga kita. Namun jika kita tanya kawan-kawan yang berniaga, mereka dengan mudah boleh cerita betapa mereka sekian lama menghadapi boikot secara pakat oleh bangsa cina.

Kalau beli bahan mentah untuk diproses jadi produk keluaran melayu seperti makanan ayam, telur, beras,tepung, susu, kopi, ikan, sayur, buah-buahan atau bahan keperluan pembinaan seperti simen, kayu, paku, skru, besi, atau apa saja yang kita beli daripada mereka. Mereka akan mengenakan harga lebih tinggi daripada bangsa lain.

Ini menjadikan kos pengeluaran dan pembinaan kita lebih tinggi. Para pengguna melayu pula macam tak ada hati langsung untuk menolong sesama kita usahawan melayu sebaliknya hanya mencari yang lebih murah dan mudah.

Akhirnya perniagaan melayu menjadi malap dan bungkus. Akibatnya amat kuranglah institusi perniagaan melayu dan anak-anak kita terpaksa bekerja jadi kuli batak bangsa lain. Salah melayu tidak sokong melayu dan akibatnya anak-anak kita yang tanggung jadi bahan maki hamun cina sampai mati.

Malah ada kes yang dilapurkan anak-anak melayu jadi habuan seks bos-bos cina mereka.
Diajaknya anak kita yang kerja sebagai marketing atau pembantu pejabat ke luar negara untuk urusan perniagaan dan diperdaya untuk ditiduri dan dijadikan habuan seks sampai puas dikerjakan mereka.

Dendam mereka kini makin membara kerana mereka melihat melayu semakin lemah dan berpecah, tiada siapa nak pertahankan nasib anak2 melayu.

Kini mereka secara jelas cuba menjatuhkan gardenia. Mungkin kerana gardenia tidak lagi membeli tepung kilang fmm milik robert kuok yang didapati mengandungi protin babi.

Tepung untuk permit impot ap subsidi yang kerajaan bagi dibeli dengan kualiti yang paling rendah, kalau di negara china tepung gred ini digunakan oleh kerajaan china untuk membuat makanan babi. Tepung ini lah yang diimpot oleh robert kuok utk rakyat malaysia.

Tepung ini dicuci bleaching dan ditambahkan protin babi supaya menepati spesifikasi.

Impot makanan babi, kemudian dia claim subsidi bernilai ratusan juta setahun.

Ertinya rakyat malaysia sama taraf dengan babi. Kalau kita makan roti biasa yang menggunakan tepung gred ini umpamanya roti canai, capati, atau roti massimo ertinya kita makan roti babi.

Inilah kerja robert kuok yang mendapat ap special tepung dan gula selama 50 tahun oleh kerajaan malaysia. Sama macam ananda krishna mendapat special broadcasting permit selama 30 tahun.

Bila gardenia enggan membeli tepung fmm robert kuok kerana terbukti ada dna babi, dia naik bengang dan membuka kilang roti massimo. Yang baghalnya, dia ambil pulak budak melayu bekas manager kilang gardenia untuk jadi ketua kilang massimo dan meniru semua produk gardenia.

Sebagai seorang journalist melayu, saya memiliki network besar untuk mengorek aktiviti robert kuok. Saya kira, segala kekayaan dia dengan harta berbillion dengan bot bernilai 20 billion adalah memang betul dia ni tycoon.

Saya amat sakit hati ketika wawancara dengan robert pengimpot tepung babi ini. Adakah patut dia kata kekayaannya bukan berasas dari malaysia sahaja kerana dia memiliki harta perniagaan berbillion di china dan seluruh asia.

Apa yang benar dan pasti, robert memang memulakan perniagaannya dari malaysia dengan bantuan tun mahathir. Kalau tun tidak membuka peluang untuknya nescaya dia masih duduk jual hand phone di petaling street.

Dalam career saya tidak boleh melepaskan geram saya. Tetapi di bog ini saya ingin meluahkan isi hati saya yang terpendam selama ini tanpa perlu bahasa persuratan sangat.

Saya kira kerajaan dah terlebih bagi muka.

Robert dah kaya vincent tan dah kaya, ananda pun dah kaya, apa lagi mau bagi special ap. Bagilah pada orang lain pulak.

Melayu punya ap bukan macam mereka special ap, ertinya tiada orang lain boleh impot. Melayu punya ap boleh impot kalau mampu dan orang lain juga boleh dapat ap yang sama.

Mereka punya ap lain, exclusive ap. Tiada siapa boleh import melainkan mereka.

Kalau beginilah caranya, lebih baik kerajaan cari satu daerah dan bagi mereka jadi raja, malah kuasa mereka lebih dari raja kerana raja melayu pun tidak dapat special ap.

Produk roti massimo pula sudah sah menjadi senjata mereka menyerang kepentingan dan perniagaan melayu.

Dalam senario lain, robert kuok yang menguasai golden screen cinema dengan rakusnya menghalau semua stall outlets jenama 1901 milik melayu dan menciplak konsep yang sama diletakkan dalam rangkaian panggung wayang gsc. Produk makanan diambil dari sumber yang kita tak tau halal ke haram.

Jelas mereka ini benci dan anti melayu.

Puas hati saya dapat menulis seperti ini, tidak dalam akhbar yang saya bekerja sekarang. Namun atas rasa cintakan agama dan bangsa saya luahkan jua perasaan ini. Maaf kalau saya terkasar bahasa.

Soalnya, apakah tindakan kita? Fikirkanlah bersama.

Boikot tetap boikot massimo.

Bagitulah article yang aku baca di PPIM. Apa kena mengena roti dengan lembu?

Mudah sahaja. Kedua-dua industri ini adalah industri yang dimartabatkan untuk makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh bumiputera. Apa yang dapat aku katakan puak-puak kafir laknatullah ini cuba bermain api dan memecah belahkan perpaduan kaum di Malaysia. Mereka mula mengapi-apikan sentimen perkauman.

Apakah DAP mahu mengulangi 13 Mei dalam Era Baru ini? Nampaknya begitulah... Ye tak...

Seperti yang sudah diterangkan didalam episode 1, NFC adalah industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam, suami kepada Senator Dato' Sri Sharizat. Begitu juga dengan roti Gardenia. Jelas puak-puak kafirun laknatullah ini mahu memerangi Melayu Islam. Ini sangat jelas seperti yang aku terangkan diatas.

Oleh kerana agak sukar memanipulasikan Gardenia, maka mereka pun membuat hasutan sebegini kerana pua-puak mereka pun ada roti Massimo. Cara ini mereka tak dapat untuk adapt pada NFC kerana confirm puak-puak kafir laknat ni tak ada daging gantian untuk guna cara hasutan.

Tak kan lah secara terang-terangan nak buat hasutan " jangan makan daging lembu NFC makanlah daging BABI dari ladang BABI Mega DAPigs". Hilang pula undi Melayu Islam untuk Pakatan Haram Jadah.

Seperti mana Gardenia mencari sumber baik untuk produk roti Halalan Toyyiban begitu juga lah usaha NFC. Tak kan kita nak makan daging import yang kita sedia maklum bahawa cara pemakanan lembu disana.

Bagaimanapun, terima kasih pada puak-puak DAPigs kerana mereka secara tidak langsung melakukan kempen agar orang Melayu Islam ini memboikot roti Massimo yang dari sumber tepung yang ada gelatin BABI. Mereka sendiri yang telah membuka pekung mereka.

Jadi, rakyat Malaysia khususnya Melayu Islam. Carilah makanan dari yang halal dan baik (Halalan Toyyiban). Boikot lah Massimo dan daging import.

Kita balik semula pada NFC. Hanya kerana NFC adalah indutri perusahaan orang Melayu Islam maka mereka cuba untuk memboikot kerana takut dari 15% penguasaan industri Halal oleh pengusaha Melayu islam menjadi lebih atau meningkat. Mereka takut kerana Melayu semakin maju.

Kami orang Islam tidak memerlukan kafir laknatullah untuk sediakan bahan makanan kami !!!

Selain faktor penguasaan industri, antara lain menjadi punca kenapa kafirun laknatullah DAP ini cuba dengan gigih untuk merosakkan dan menjahanamkan NFC adalah kerana kebencian mereka terhadap Melayu Islam itu sendiri.

Yang paling tak boleh blah sekali, ada juga mangkuk hayun yang asal kaum Melayu dan beragama Islam turut bersubahat. Laknat betul spesis macam ni. Mungkin mereka ini kurang didikan agama walaupun duduknya didalam Parti Isle... Ironik...

Apa yang puak-puak Pakatan Haram Jadah ni sembunyikan berkaitan NFC dan disorokkan daripada masyarakat... Dan apa lagi agenda jahat tahap BABI puak-puak ini....


Telenovela Episode 3 dan 4....

Di episode pertama aku telah perjelaskan bahawa NFC adalah industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam. Bagaimana jahatnya agenda mereka dalam memerangi Islam dan ekonomi Islam. KLIK SINI

Manakala di episode 2 pula aku juga memperjelaskan kenapa NFC ini dikecam dan difitnah oleh puak-puak kafirun laknatullah ini. Betapa rasisnya mereka yang cuba merosakkan ekonomi orang Melayu Islam dan bencinya dan antinya mereka kepada orang Melayu itu. KLIK SINI

Persoalannya sekarang, benarkah ianya satu penyelewengan ?? Apakah yang puak-puak kafirun laknatullah bersama puak-puak kaki jubur dan puak-puak Isle PASpispus sembunyikan dari pengetahuan umum bila mereka menyebarkan fitnah ke atas NFC ??

Dalam episode kali ini, aku akan membongkarkan penipuan mereka didalam fitnah ke atas NFC. Apa yang disorokkan dari pengetahuan umum yang akan aku bongkarkan...

Dibawah ini aku senaraikan perkara yang tidak diberitahu oleh puak-puak pembangkang berkaitan NFC;

1 - Pinjaman

Memandangkan ia adalah satu jenis pinjaman maka ia perlulah di bayar balik, dan bukannya duit 'percuma' walaupun ia adalah di berikan kepada syarikat suami seorang menteri

Pinjaman itu adalah duit negara, tiada gangguan pemberian gaji atau pemotongan subsidi yang berlaku semata-mata hendak memberikan pinjaman tersebut.

Syarikat yang telah diberi pinjaman perlu membayar balik kepada kerajaan, sebagaimana jika kita berhutang, wajib membayar balik kepada penghutang.

2 - Pengambilalihan

Syarikat tersebut sebenarnya telah mengambil alih projek tersebut daripada Group Lambert yang telah gagal.

Syarikat NFC tu diambilalih oleh suami menteri tersebut daripada syarikat asal iaitu Lambert Group dan pinjman tahun 2009 itu bukanlah pinjaman tetapi adalah suntikan dana daripada pemegamg saham pihak kerajaan dan pada tahun 2010 selepas pengambilalihan syarikat itu, perjanjian untuk pinjaman baru dibuat.

3 - Status syarikat peminjam

Pinjaman yang diberikan itu bukan berdasarkan faktor siapa pemiliknya, atau pun pemilik tersebut merupakan suami seorang menteri, ia diberikan atas fakta dan faktor komersial dan kekuatan akaun dan proposal. Segala dokumen juga perlulah lengkap. Kerana Kerajaan mahu memastikan syarikat tersebut benar-benar layak, jika tidak bagaimana kerajaan dapat memastikan bahawa pinjaman tersebut akan dapat dibayar balik.

Bukan semua syarikat layak untuk mendapatkan pinjaman daripada kerajaan, syarikat yang benar-benar kukuh sahaja yang akan terima pinjaman tersebut.

Setiap pinjaman mestilah berdasarkan aliran tunainya (cash flow), aset syarikatnya dan kekuatan aliran tunai tersebut. Ia bukan boleh di buat sesuka hati dan bukan juga di berikan atas alasan isteri pemilik syarikat tersebut adalah seorang menteri.

4 - Kegunaan pinjaman

RM 250 Juta itu bukan sahaja untuk lembu, ia termasuk juga kos pembaikan infrastrukturnya yang telah rosak semasa banjir, rumah penyembelihan komersial bertaraf antarabangsa, benih lembu, kos operasi dan kos-kos lain termasuk 'marketing'nya. Adalah sia-sia suatu produk telah ada tetapi tiada tempat untuk dipasarkan. Namun pihak pengurusan syarikat telah dapat menembusi beberapa pasaran untuk daging lembu NFC.

NFC adalah satu projek ternakan komersial besar-besaran dan mempunyai piawaian standard dunia, dan lembu yang diternak bukan baka lembu tempatan. Ia adalah baka lembu komersial dan lembu yang dibeli bukan 5-6 ekor tetapi 1500 ekor.

RM 250 juta itu termasuk segala kos untuk syarikat termasuk penyediaan premis untuk pelanggan mereka dan pinjaman tersebut tidak terhad kepada aktiviti membela lembu sahaja ia termasuk pelbagai keperluan sebuah syarikat korporat termasuk hartanah.

5 - Pelaburan syarikat

Didalam kes NFC, semua pelaburan syarikat adalah sah, pinjaman tersebut juga sah dan tiada unsur penipuan dalam mendapatkan pinjaman, dan semua pelaburan syarikat termasuk pembelian hartanah kondo dan tanah adalah sah mengikut undang-undang SSM.

Berkenaan dengan kondo: semasa pembelian, kondo itu berharga 10 juta sahaja, ia merupakan aset syarikat yg juga merupakan pelaburan syarikat. Ia bukan milik individu. Dan kini nilainya sudah meningkat.

6 - Status pinjaman

Pinjaman daripada dana kerajaan tidak sama dgn loan daripada sektor komersial seperti bank komersial ataupun bank pembangunan. Nilai bayaran balik dengan bunga terendah, ia adalah utk memacukan projek tersebut, dan dalam setiap pinjaman akan ditulis interest 2% + cost of fund, dan dalam kes NFC ialah 8%.

Pihak kerajaan dan kementerian tidak boleh keluarkan duit beri pinjaman tanpa ada perjanjian dengan sesiapa pun, dan jika itu berlaku, pihak pembangkang boleh membuat laporan polis kerana itu adalah kes pecah amanah CBT section 420 dan section 421, dan kes itu boleh di bawa ke mahkamah.

7 - Fitnah seleweng

Jika benar kes tersebut adalah satu penyelewengan, Rafizi dan sekutunya yang konon telah 'dedah siasat' isu tersebut sepatutnya melaporkannya kepada pihak polis, sekiranya mereka BENAR. Mustahil mereka tidak mendapat sebarang khidmat nasihat guaman utk 'mengenakan' pemilik syarikat ini sedangkan bar council begitu rapat dengan mereka dan dalam PR sndiri begitu banyak peguam termasuk sivarasa peguam yang 'tersohor' memperjuangkan hak juga berada dalam PKR.

Selepas pihak polis mengesahkan tiada penyelewengan, mereka cuba dengan gigih untuh menjahanamkan NFC. Kini NFC dibawah siasatan SPRM.

8 - Suntikan dana pemegang saham

Dalam projek ini, suntikan dana adalah daripada kerajaan, yang membuat pinjaman adalah syarikat NFC dan pemegang saham NFC termasuk kerajaan. Untuk memastikan projek ini berjalan lancar maka kerajaan membuat suntikan dana bagi pelaburan mereka.

Manakala pemegang saham bukan kerajaan dalam syarikat tersebut adalah syarikat keluarga menteri terbabit, dan mereka yang membuat pinjaman serta telah mencagarkan saham dan beberapa aset mereka bagi tujuan tersebut.

Setiap projek nasional wajib disertai oleh kerajaan, dan suntikan modal kerajaan selalunya dalam bentuk aset, kawasan tanah dan tunai tertentu.

Dana itu untuk projek ternakan lembu dan semua infra dan kemudahannya.

9 - Pelan kontingensi menghadapi krisis makanan negara

Penglibatan kerajaan diperlukan untuk projek seperti ini kerana sektor pembekalan makanan tidak boleh diswastakan sepenuhnya untuk menjaga kepentingan rakyat dan negara.

Projek seperti ini bukan saja bernilai dari segi komersial, tetapi ia sangat bernilai dari segi pembekalan daging/makanan negara, dengan adanya NFC pergantungan negara kepada daging import dapat di turunkan.

10 - Kepentingan pelaburan hartanah

Kondo itu adalah untuk kepentingan pelanggan syarikat dan mereka yang berurusan dengan syarikat, daripada syarikat menyewa untuk pelanggan mereka ataupun pihak yang berurusan dengan mereka dimana dalam hal ini kita tahu bahawa ia melibatkan pihak daripada antarabangsa.

Ia merupakan amalan biasa syarikat korporat untuk memiliki aset seperti ini, bagi penjimatan kos hotel, dan kos penginapan untuk mereka yang berurusan dengan mereka. Aset seperti ini juga mendatangkan nilai keuntungan serta dapat menguatkan lagi nilai aset syarikat bagi syarikat tersebut untuk menjalankan projek-projek lain di masa akan datang terutamanya dengan syarikat lain yang bertaraf antarabngsa.

Jika pembelian kondo itu tidak sah oleh syarikat dan ia satu penyelewengan, dakwalah mereka dengan undang-undang, tapi dalam hal ini, undang-undang tak boleh dakwa mereka kerana itu adalah pelaburan syarikat, dan pelaburan condo itu menguntungkan.

Didalam sesuatu perniagaan, pelaburan adalah digalakkan dalam bentuk aset bagi persediaan sekiranya berlaku sesuatu yang tidak dijangka didalam perniagaan.

11 - Operasi NFC

NFC ialah syarikat membabitkan pembekalan negara dan bukan sembarangan syarikat.

Operasi syarikat pengeluaran lembu juga berurusan korporat, bukan setakat membela lembu. Ini adalah projek piawaian antarabangsa, dan sistem ternakannya bukan seperti membela lembu di kampung.

12 - Terma dan syarat pinjaman

Jika benar laporan Rafizi diharap ia akan disiasat dan dilaporkan. Mengikut kelaziman, tak semudah itu wang yang didebitkan masuk ke dalam akaun syarikat sebelum pengkajian pinjaman dibuat.

Suntikan dana drp kerajaan pula perlu ada kelulusan daripada lembaga pengarah dan jawatan kuasa pelaburan daripada kementerian terbabit.

Itulah antara maklumat yang cuba disembunyikan puak-puak pakatan haram jadah dari masyarakat. Terdapat 12 elemen berkaitan NFC yang tidak mereka perjelaskan.

Apa yang dapat aku simpulkan disini perkara-perkara penting ini tidak disampaikan demi menjayakan fitnah mereka terhadap NFC. Jadi, dimanakah penyelewengan itu ???

Sekiranya aku berniaga, aku juga akan membeli aset sebagai pelan atau persediaan sekiranya syarikat mengalami masalah kewangan. Selain itu aset tersebut boleh digunakan sebagai accomodation dalam urusan.

Sekiranya, pembelian hartanah itu digunakan untuk tujuan peribadi sabagai contoh; suami menteri itu membeli kondo dari dana syarikat untuk DUDUK dan PINDAH di kondo berkenaan... barulah dinamakan penyelewengan. BERPINDAH ke mereka ke kondo terbabit ???

Jika nak dikatakan penyelewengan, bagaimana pula dengan Nga Kor Ming BABI ?? Secara jelas profile syarikat berkenaan milik isterinya bukanlah syarikat yang terbaik antara yang membida. Selain itu, mana datang harta kekayaan anak pinak menantu Nik Aziz ?? Bagaimana dengan Anwar sendiri ??

Jelas diterangkan diatas, bukan mudah sesuatu protokol pinjaman dengan kerajaan. Tidak salah kalau sesiapa pun nak berniaga asalkan mahu. Kalau pemalas, jangan pula didengki bila ada saudara sekaum dan seagama kita lebih sikit.

Dengan terang lagi bersuluh...ianya adalah 1 propaganda puak-puak iblis ini untuk menjahanamkan ekonomi Melayu Islam. Masih tak nampak lagi ke wahai puak-puak Isle PAS dan kaum Melayu Islam lainnya yang membantu kafirun laknatullah dalam menyebar fitnah dan cubaan menjahanamkan ekonomi Melayu Islam.

Kenapa mesti ekonomi Melayu Islam yang mengusahakan industri makanan Halalan Toyyiban yang mesti disabotaj. Kenapa jumud sangat pemikiran puak-puak Isle PAS ni ??? Sanggup memakan daging sesama saudara se Islam demi untuk memuaskan kafirun laknatullah.

Nawaitu bagi NFC adalah penyediaan makanan Halalan Toyyiban dan memartabatkan ekonomi dan industri Melayu Islam. Perlaksanaan juga telah aku buktikan diatas ini bahawa ianya hanyalah satu fitnah dari puak-puak kafirun laknatullah yang dijayakan oleh puak-puak yang beragama Islam didalam pembangkang. Ironiknya...

Aku bukanlah terlalu menyokong Dato' Sri Sharizat tetapi aku hanya berkata yang benar dan aku memperjuangkan ekonomi dan industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan hanya oleh 15% sahaja kaum Melayu Islam. Aku tak tergamak melihat peratusan itu menurun kerana sepatutnya kaum Melayu islam lah yang memartabatkan industri makanan bukan sahaja halal (Halalan) tetapi juga baik (Toyyiban).

Walaupun dibenci puak-puak kafir harbi kerana Sharizat banyak menolong orang-orang Melayu islam dalam memartabatkan ekonomi didalam keluarga, daerah, negeri dan negara... Masih ada muslimah PAS yang berani menyatakan kebenaran dan menyelar puak-puak pembawa fitnah keatas Sharizat dan keluarganya berkaitan isu NFC ini.

Hanya mereka yang benar-benar memahami istilah rasis, Halalan Toyyiban, fitnah dan hasutan dapat memahami apa yang aku cuba sampaikan. Walaupun ada yang kata aku membodek dan sebagainya, aku tak peduli kerana hanya Allah sahaja yang tahu nawaitu aku ketika menulis article ini dari episode 1 hingga sekarang (episode 3).

Diharap pembaca tidak terlepas episode 1 dan 2 sebelum ini. Kerana ketiga-tiga article ini WAJIB untuk kita sampaikan kepada semua umat Islam betapa bahayanya agenda jahat puak-puak kafirun laknatullah pembangkang yang ingin melumpuhkan ekonomi Melayu Islam.

Benarkah begitu bencinya puak-puak DAPigs ni pada orang Melayu Islam dan apa lagi bukti kejahatan hasutan mereka dalam memerangi ekonomi Melayu islam.... Jumpa di episode 4 (final)...


Telenovela Episode 4 : akhir?
Featured





Ramai yang tidak sabar dan ternanti-nanti episode 4 ni. Ramai yang tanya aku, bila nak keluar kisah Telenovela Episode 4 ni. Saja je aku nak buat korang saspen sikit.

Terima kasih aku ucapkan kepada mereka yang mengikuti siri Telenovela ini. Korang memang prihatin terhadap ekonomi Melayu Islam khususnya industri makanan Halalan Toyyiban ini.

Di dalam episode 1, aku sudah menerangkan konsep industri makanan Halalan Toyyiban menerusi NFC yang mana "nawaitu" industri ini adalah penyediaan daging mentah yang halal dan baik (Halalan Toyyiban). Amat penting bagi kita orang Islam mencari sesuatu yang halal dan baik. KLIK SINI

Di episode 2 pula, aku sudah perjelaskan agenda jahat puak kafirun laknatullah DAPigs dalam mensabotaj usaha dan industri orang Melayu Islam khususnya. Ini sangat berkaitan dengan episode kali ini kerana episode kali ini adalah 1 lagi agenda mereka menghasut ke arah usaha sabotaj kepada industri dan ekonomi Melayu Islam. KLIK SINI


Manakala, episode 3 dengan begitu detail aku membongkar fakta yang telah diselewengkan dan disembunyikan oleh puak-puak pakatan haram jadah ini bagi menjayakan fitnah mereka terhadap NFC iaitu salah satu industri korporat Melayu Islam yang berjaya. Amat penting episode 3 ini dibaca untuk lebih pemahaman tentang "perlaksanaan" dan perjalanan sesebuah indsutri korporat yang mana fakta-fakta sebenar telah diputar belit dan diseleweng puak-puak keparat dan sewel pakatan haram jadah. KLIK SINI

Di akhir episode 3 aku telah meninggalkan persoalan ini : Benarkah begitu bencinya puak-puak DAPigs ini pada orang Melayu Islam dan apa lagi bukti kejahatan hasutan mereka dalam memerangi ekonomi Melayu islam....

Bermacam-macam cara mereka gunakan sebenarnya untuk sabotaj ekonomi Melayu Islam.



Terlebih dahulu, aku nak share satu penemuan dari laman sosial Facebook Page penyokong PKR/DAP. Posting di page berkenaan dibuat didalam bahasa cina. Mungkin mengandaikan bahawa orang Melayu ni tak akan tahu apa yang mereka siarkan di page mereka.

Posting ini dibuat pada 13 Disember 2011 (bukan 13 Mei ye). klik sini untuk melihat posting asal. KLIK SINI


Korang boleh minta kawan-kawan korang yang boleh membaca bahasa cina untuk translate semula atau boleh gunakan aplikasi translation atas talian untuk anda fahami isi hasutan dari posting asal. Aku tidak akan menterjemah semula keseluruhan posting berkenaan kerana terlalu panjang, tetapi aku akan rumuskan kesimpulan posting tersebut. Dicadangkan korang baca dulu episode 2.

Mereka-mereka yang tak sedar diri ini mendakwa bahawa mereka (peniaga Cina) yang menjadi pembekal makanan utama Malaysia sejak 1980-an. Mereka juga menuduh Tun M membuat Dasar Ekonomi Baru dengan tujuan untuk mengongkong ekonomi Cina. Ni yang buat aku tambah-tambah meluat bila puak kafirun laknatullah ni sesuka hati membuat fitnah demi menjayakan hasutan perkauman.

Puak-puak kafirun laknatullah cina DAP ni menghasut kaum mereka untuk boikot dan sabotaj perusahaan dan perniagaan Melayu. Aku pun pelik kenapa puak-puak ni suka sangat main sentimen perkauman. Lepas tu fitnah dan merekayasa cerita dongeng ala lagenda kung fu beruk mak yeh. Apa yang mereka dakwa didalam posting mereka di Facebook Fanpage adalah orang Melayu dan Kerajaan BN telah merampas industri beras dari kaum Cina. Betul ke macam tu ???

Meh sini, aku nak kongsi sikit fakta sejarah tentang kedatangan imigran Cina ke Tanah Melayu. Jom kita toleh sikit ke belakang untuk kesedaran hari ini demi kesejahteraan agama, bangsa dan negara untuk masa mendatang. Sampai bila kita nak biarkan puak-puak lahanat ni memutar belitkan fakta dan sejarah !

Pembangunan dan kepesatan ekonomi Tanah Melayu (pada ketika itu) telah menggalakkan kedatangan buruh-buruh asing untuk bekerja di kawasan perlombongan bijih timah, estet-estet getah dan kawasan pertanian ladang. Faktor ekonomi merupakan pendorong utama kemasukkan imigran ditambah lagi dengan pemerintahan kuasa British di Pulau Pinang dan Singapura yang telah memudahkan lagi kemasukan imigran.

Kemasukan imigran ini adalah dipengaruhi oleh faktor-faktor penolak iaitu yang mendorong mereka untuk meninggalkan negara masing-masing seperti peperangan, kebuluran dan lain-lain. Kerajaan British juga telah menggalakkan agar imigran ini berhijrah ke Tanah Melayu.

Orang-orang Melayu juga pada ketika itu tidak menentang kedatangan kaum imigran ini. Imigran China dan India telah lama mengenali Tanah Melayu sebagai salah satu pusat perdagangan yang penting suatu masa dahulu, ini telah mendorong mereka untuk berhijrah ke Tanah Melayu. Sama juga seperti sekarang, kerana ekonomi Malaysia yang baik masih lagi ada imigran yang kita panggil sebagai pendatang (tanpa izin atau dengan izin) masuk ke Malaysia untuk mencari rezeki.

Keadaan ekonomi Tanah Melayu yang sedang pesat membangun melalui perusahaan Getah dan bijih timah telah membuka banyak peluang pekerjaan. Politik di Tanah Melayu juga berada dalam keadaan stabil di bawah penjajah British, dan ini telah menarik lebih ramai golongan pemodal dan imigran asing ke Tanah Melayu.

Kedatangan Buruh dari China secara besar-besaran bermula sejak awal abad ke-19 yang kebanyakkan berasal dari wilayah selatan China seperti Kwangtung, Kwangsi dan Fukien. Kedatangan buruh ini ke Tanah Melayu adalah melalui beberapa cara seperti sistem tiket kredit, sistem pengambilan kakitangan, dan sistem pengambilan rumah kongsi. Tentang sistem ni aku tak kan cerita panjang, korang boleh google sendiri dan cari fakta berkaitan.

Kerajaan British di Tanah Melayu telah mewujudkan jawatan pegawai pelindung buruh dari China pada bulan Mac 1872. Kira jawatan ini serupa macam pegawai imigresen pada hari ini. Ia adalah bertujuan untuk mengawasi kemasukan buruh dan imigran dari China.

So, itu sedikit fakta sejarah kedatangan imigran China dan berterima kasihlah pada Tunku Abdul Rahman yang mendapatkan kemerdekaan Malaysia dan bersetuju memberikan kerakyatan kepada imigran China dan sehingga ke hari ini korang (Cina) masih lagi warganegara Malaysia.

Sama ada Perikatan atau Barisan Nasional ianya tetap sama. Kesinambungan pemerintahan dan tampuk yang sama. Ini yang buat aku cemuih dan meluat dengan perangai puak lahanat DAPigs yang tak sedar diri ni.

Persoalan sekarang selepas keluar fakta sejarah ni, betul ke Kerajaan BN dan kaum Melayu merampas industri beras ni dari kaum Cina ???

Meh sini aku nak lempang puak-puak kafirun laknatullah ni dengan sedikit lagi fakta. Kita pusing sikit kebelakang di zaman Jepun.

Asal sejarah padi dan beras ni dilakukan sepenuhnya oleh orang Melayu. Dari sawah sampailah ke pemprosesan. Imigran hanya tahu masak dan makan je masa tu. Pada ketika dulu (sebelum Jepun masuk Tanah Melayu) penuaian padi dilakukan setahun sekali.

Tetapi bila Jepun masuk ke Tanah Melayu, mereka bukan sahaja masuk bawa senjata tetapi mereka turut membawa masuk teknologi mereka. Dengan teknologi yang dibawa Jepun, penuaian padi dapat dilakukan 2 kali setahun. Adakah puak lahanat ni dah lupa ketika teknologi ini dibawa masuk, siapakah yang jadi mangsa sembelihan Jepun. Harap puak-puak ni tolong kaji ni sekali ye.

Untuk pengetahuan puak-puak lahanat ni, selama ini kaum Melayu mengusahakan industri beras ni. Bersawah, mengilang dan juga mengedar. Industri beras terus berkembang bila Kerajaan Perikatan/BN berjaya dengan beberapa Projek Pertanian Mega seperti Muda, Kemubu, Trans Perak, Kerian Sg Manik, Kuala Selangor dan lain-lain.

Bila ada Projek Pertanian bermaksud adanya tanah dan sawah. Adanya petani dan pesawah. Akibatnya orang Melayu terus bersawah, dan kemudian siapa pula yang mengambil kesempatan mengaut untung di sektor hiliran (pengilangan dan pengedaran). Fikirlah sendiri !!

Di sektor hiliran kerja tak teruk dan risiko rendah tetapi perlu mempunyai modal (Capital Intensive) yang mana ketika itu orang Melayu belum mampu. Lama-kelamaan Tokeh Cina mengambil (merampas) perkilangan dan pengedaran, maka tinggallah kaum Melayu menjadi rakyat subsidi.

Jika dilihat rentetan sejarah, siapa yang rampas hak siapa ??? Sejak bila kaum Cina ada tanah di Tanah Melayu ??? Sejak bila kaum Cina ni bersawah ???

Kaum Melayu tidak pernah mengungkit tetapi bila ada puak kafirun laknatullah DAPigs yang cuba membakar api kebencian dan melagakan sentimen perkauman, WAJIB bagi aku menyedarkan puak-puak tak sedar dek untung ni.

Dari isu Gardenia (Episode 2), sampailah isu beras dan sekarang NFC pula.

Wahai kaum Melayu Islam yang duduk jadi hanjing salak pakatan haram jadah, korang tak nampak lagi ke agenda puak-puak kafirun laknatullah yang cuba membinasakan ekonomi Melayu Islam ??? Aku cukup ralat dekat 2 ekor BABI PKR yang memfitnah NFC. Apa sebenarnya yang mereka ni tak puas hati !!!

Aku pelik dengan puak-puak DAP ni juga. Macam-macam kerajaan dah bantu mereka. Malah mereka ni majoriti hidup senang dan kaya raya. Atau, mereka ni memang jenis tak tahu bersyukur mungkin. Robert Kuok kaya raya malah terkaya di Malaysia. Apa lagi yang tak puas hati pada ekonomi Melayu Islam.

Aku nak kongsi senarai 10 terkaya di Malaysia (2011). Korang tengok la sendiri berapa ramai kaum Cina, berapa kaum India dan berapa pula kaum Melayu. Dan lihat pula nilai kekayaan mereka yang boleh membuatkan mereka ni sampai masih tak puas hati.


Hanya kerana NFC perusahaan berjaya yang diusahakan oleh kaum Melayu islam, maka puak-puak kafirun lanatullah cuba menabur kaca dalam mangkuk nasi NFC. Dan aku suka nak ucapkan tahniah kepada puak-puak mata 1 (PKR) dan lebai kera (PAS) yang mana mereka ini kaum Melayu dan beragama Islam kerana jasa mereka membantu puak kafirun laknatullah menjayakan fitnah terhadap NFC demi menghancurkan industri korporat Melayu Islam.

Aku harap sangat penulisan aku ini sampai kepada semua kaum Melayu dan umat Islam di Malaysia. Terdapat perancangan sistematik dan terancang untuk membinasakan ekonomi dan empayar Melayu Islam di Malaysia. Sedarlah bangsaku dan bangkitalah saudaraku. Sama-sama kita pertahankan empayar Islam, ekonomi Melayu dan kestabilan Negara kita ini.

Mungkin ramai tertanya-tanya, kenapa episode 4 ini ambil masa terlalu lama untuk aku keluarkan. Aku telah cuba sebaik mungkin menggarap penulisan dengan penuh hati-hati ini agar tidak mengguris hati mana-mana kaum di Malaysia memandangkan kita hidup di Malaysia ni penuh harmoni dalam masyarakat unik yang majmuk.

Tetapi, kepada puak-puak DAPigs kalau terasa, memang padan lah. Purposely aku tujukan kepada puak-puak yang suka melagakan dan memecah belahkan perpaduan kaum. Kadang-kadang aku rasa puak-puak ni seolahnya cuba mencetuskan kembali "The May 13th In The New Era". Sememangnya aku arif sangat puak-puak ni memang juara dan raja RUSUHAN KAUM !!!

Reputasi DAP dalam RUSUHAN KAUM sangat superb !!! Diwarisi dari PAP !!!

NFC adalah industri makanan Halalan Toyyiban yang berjaya. Walau mungkin ada sedikit kekurangan sana dan sini tetapi ianya perusahaan yang berjaya, tiada yang sempurna diatas muka bumi ni. Ramai ahli korporat boleh sahkan fakta NFC industri Melayu Islam yang berjaya. Aku jamin.

Apakah mungkin puak-puak kafirun laknatullah ini yang mahukan NFC ??? Kita jumpa di Telenovela Episode selanjutnya. Maaflah ye korang, terdapat penemuan fakta baru yang memaksa aku sambung lagi... Jumpa lagi...

seterusnya..http://kitagempur.com



Isnin, 23 Januari 2012

10 sebab Dr Hasan wajib disokong



1. Bertindak tegas terhadap penjualan arak di Selangor, walaupun terpaksa menyinggung hati DAP. Tindakan Hassan Ali ditentang keras oleh DAP Selangor.

2. Mengkritik secara jujur bahawa PAS perlu kembali kepada penjuangan asal untuk menegakkan negara Islam dan bukan negara Berkebajikan.

3. Mengkritikan dan tidak menyokong terhadap tindakan berhimpun untuk "selamatkan Anwar Ibrahim" Menurut Hassan itu merupakan agenda peribadi dan bukan agenda nasional atau kepentingan rakyat.

4. Sangat tegas dalam soal akidah. Sehingga tindakannya berjaya membongkar agenda jahat pihak Kristian untuk memurtadkan umat Islam di Selangor. Hal ini tidak disenangi ramai pihak, terutamanya DAP.

5. Menggerakkan projek HIMPUN yang cuba menyedarkan rakyat akan agenda jahat pihak tertentu dalam memurtadkan umat Islam di negara ini. HIMPUN tidak mendapat restu DAP dan kepimpinan PAS tidak menyokong program tersebut. Hassan Ali menongkah arus.

6. Hassan Ali menyokong rancangan Kerajaan Perpaduan dan cuba merapatkan ukhwah sesama kaum muslimin antara PAS dengan UMNO - tetapi PKR tidak bersetuju.

7. Hassan Ali mahu PAS diterajui oleh golongan ulama dan bukan golongan sekular yang nampaknya semakin mendominasi kepimpinan parti dan cuba mengubah legasi asal perjuangan PAS demi secebis kuasa. Namun, hal ini tidak disenangi oleh golongan sekular di dalam PAS.

8. Secara amanah, Hassan Ali sudah menjelaskan bahawa prinsip perjuangan beliau adalah berteraskan kepada Islam, orang Melayu dan warisan kesultanan - nampaknya kejujuran Hassan Ali ini tidak menggembirakan sesetengah pemimpin utama PAS. Mereka merasakan, prinsip perjuangan beliau itu lebih mirip kepada perjuangan UMNO.

9. Hassan Ali dituduh dan difitnah secara jijik lagi kotor oleh musuh-musuhnya, kononnya beliau merupakan agen UMNO yang cuba membawa PAS dan UMNO ke meja rundingan demi survival orang Melayu.

10. Hassan Ali pernah berkata, ketaatan beliau hanyalah kepada Allah dan bukan kepada PAS. Justeru itu, jika PAS melakukan kesalahan, beliau berhak bersuara dan menegur. Beliau mahukan pahala daripada Allah dan bukan kuasa politik semata-mata. Kenyataan ini kurang diminati oleh para pemimpin PAS dan seolah-olah mahu menyatakan bahawa PAS ada melakukan kesilapan.

dipetik dari sini

Pusingan U

joker of Malaysia


anwar-wajah500 


Penyokong tegar PKR Osman Ishak berhenti daripada menyokong parti tersebut selepas menonton video seks yang didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan membuat kesimpulan bahawa ada asas individu terbabit boleh melakukan perkara yang lebih menjijikkan.

Penyokong tegar Anwar sejak di bangku sekolah dan pernah menjadi Ketua Perhubungan PKR Pahang, manakala anaknya, Rahimi pernah bertugas dengan Anwar sebagai setiausaha sulit itu berkata, video seks yang didedahkan oleh ‘Datuk T’ dan kemudian disiarkan menerusi blog juga menukar pendiriannya terhadap Anwar.

“Akal saya tidak dapat mencari satu ciri pun si pelaku itu bukan orang yang diperkatakan. Semua yang saya saksikan, dari segi fizikal dan gerak gerinya semua sangat menyamai seorang individu... itulah kesimpulan saya,” katanya dalam temuramah yang disiarkan sebuah akhbar Mingguan Malaysia, kelmarin.

“Tambahan pula apabila melihat dolak-dalih mereka sekeluarga dalam isu jam tangan yang tidak meyakinkan, kelihatan mereka sangat gelabah. Rasa kemungkinan besar betul, mungkin ada merit untuk kes terdahulu.

"Video itu mendorong saya tinggalkan PKR dan hilang kepercayaan terhadap ketuanya. Saya boleh tengok sendiri berbanding sebelum ini yang hanya mendengar dari cerita orang saja,” katanya yang dipetik oleh akhbar berkenaan.

Osman berkata, taksub terhadap Anwar menyebabkan beliau pernah berbalah dengan anaknya, Rahimi, yang pernah menjadi Setiausaha Sulit Anwar selepas anaknya menceritakan perilaku ketuanya.

“Bila Rahimi beritahu dia meninggalkan Anwar (meletakkan jawatan), saya sangat terkejut, apatah lagi alasannya adalah sama seperti apa yang berlaku kira-kira 10 tahun lalu yang saya anggap konspirasi dan perbuatan zalim, kini kena pula kepada kawan Rahimi.

“Kebetulan selepas Rahimi menceritakan sebab (mengapa dia berhenti), dia membawa ke satu perjumpaan yang mendedahkan banyak cerita mengenai individu sama. Dari detik itu, hati saya berubah 99 peratus dan meninggalkan PKR serta pembangkang.

“Keputusan mahkamah, baru-baru ini semakin melegakan saya kerana kini kesimpulan yang saya buat adalah betul. Ini kerana sejak hari pertama hingga penghujung kes, teori konspirasi ini dicanangkan bagi mengaburi mata rakyat, tetapi keputusan mahkamah sebaliknya.

“Bagi orang yang berfikir, sudah tentu mereka memahami apa yang sebenarnya berlaku dan siapa yang sebenarnya berkonspirasi. Ini persepsi saya, tapi selepas keputusan mahkamah, saya menolak 100 peratus PKR dan pembangkang,” katanya.

Rahimi sebelum ini turut menggemparkan PKR apabila mendedahkan dia dipaksa untuk memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dalam konspirasi terhadap Anwar berhubung kes liwat.-23/1/2012

agenda daily

Sabtu, 21 Januari 2012

parasit dan dendalu api

Parasit Menunggu penafian PAS pada pendedahan Dr Hasan Ali...



Pendedahan secara serius wujudnya kumpulan yang pro Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam PAS mula ditimbulkan ahli parlimen Bebas Kulim Bandar Bharu, Datuk Zulkifli Noordin.

Wakil rakyat yang pernah berada dalam parti Islam itu tetapi bertanding atas tiket PKR sebelum keluar pari tahun lalu, memanggilkan kumpulan terbabit sebagai Anwarinas.

Bagaimanapun, gelaran ketika kewujudan kumpulan itu mula tumbuh dalam PAS selepas pembangkang semakin kuat sebaik sahaja tsunami politik
2008 adalah Erdogan.

Kumpulan ini dikatakan semakin mengukuh dalam PAS bahkan dalam pemilihan parti tahun lalu, ia menguasai pucuk pimpinan PAS pusat malah mengenepikan pimpinan ulama yang sebelum ini jadi teras parti itu.

Tidak perlu menyebut nama-nama siapa pimpinan PAS yang sudah dalam Erdogan mahupun Anwarinas kerana sesiapa yang mengikuti perkembangan parti itu, akan tahu siapa mereka ini berdasarkan tindak tanduk dan komen-komen mereka yang sentiasa mempertahankan Anwar.

Bagi sesetengah pemimpin PAS, ada mula sedar perubahan ini dan menyifatkan Ketua Pembangkang itu sebagai pokok Dedalu Api yang boleh membawa kemusnahan kepada PAS.

Namun, selagi Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat masih Mursyidul Am, pemimpin yang khuatir dan bimbang pasal kumpulan pro Anwar ini hanya boleh membisu kerana hitam putih PAS sekarang ini ditentukan Menteri Besar Kelantan itu.

Apatah lagi, Anwar kerap berjumpa Nik Abdul Aziz bagi menunjukkan beliau rapat dengan pemimpin utama PAS itu tambahan pula jika ada isu peribadinya yang perlu diperjelaskan kepada Nik Aziz.

Dalam PAS senang sahaja, jika ada masalah berjumpalah Nik Aziz dan selepas itu semua akan selesai.

Perkara ini terikut-ikut kepada Exco Selangor Elizabeth Wong yang terbabit dengan gambar separuh bogel malah Anwar sendiri yang belum ini berdepan dakwaan meliwat dan video seks.

Sungguhpun begitu, antara pemimpin PAS paling terkesan dan menghidu gerakan pro Anwar ini adalah Datuk Dr Hasan Ali, yang dipecat kerana mengkritik Anwar bukannya seperti alasan diberikan parti.

Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu tidak memanggil kumpulan terbabit Anwarinas atau Erdogan tetapi sebagai parasit.



Seperti dedalu api, parasit juga berperanan merosakkan bentuk asal sesuatu objek dan dalam hal ini Dr Hasan melihat kumpulan perasit ini boleh menghancurkan PAS jika tidak disekat mulai sekarang.

Dr Hasan pada sidang medianya semalam berkata, beliau akan mendedahkan kumpulan 'parasit' dalam PAS pada program ceramahnya ke seluruh negara, bermula dua minggu depan.

Kumpulan itu dakwanya telah memesongkan PAS dari perjuangan Islam.

Beliau juga membayangkan, kumpulan berkenaan menduduki jawatan penting dalam parti dan antara lainnya mereka berjaya mengubah hala tuju PAS termasuk dalam isu pemecatan beliau daripada parti itu.

Pasti ramai tertunggu-tunggu road show bekas Exco Selangor yang digugurkan itu. Mereka mahu tunggu dan dengar siapakah parasit yang dimaksudkan Dr Hasan.

Ahli-ahli PAS yang selama ini ramai yang mula pening dan garu kepala ekoran cacamarba dalam parti sejak semakin intimm dengan PKR dan DAP, juga ingin tahu kebenaran tersebut.

Jika sebelum ini, mereka hanya dengar orang luar bercakap mengenai, tetapi kali ini ianya dibangkit oleh bekas pemimpin utama PAS.

Soal pokoknya sekarang, beranikah mana-mana pemimpin PAS sama ada belum jadi Anwarinas mahupun Erdogan menafikan apa dihujah Dr Hasan?

Dr Hasan harus berani dalam menyatakan kebenaran.

Beliau patut ketepikan amaran Nik Aziz kelamrin yang menyarankan beliau ‘jaga mulut’ atau tidak lagi memburuk-burukkan PAS.

Dr Hasan sudah pun dipecat keahlian, ini masa beliau buktikan keberanian atas dasar kebenaran.

sumber: pemerhati.blogspot.com

Jumaat, 20 Januari 2012

nasihat untuk anwar






Zulkifli Noordin : Anwar ‘Suci & Bersih’ ?


Published by AIDC on January 20, 2012 | 8 Comments


Salam 2 all.


Persoalan yang bermain di kalangan rakyat sekarang ini ialah: Mengapa Mahkamah membebaskan Anwar Ibrahim daripada pertuduhan meliwat stafnya Saiful walaupun kesan air mani Anwar dijumpai di dalam dubur Saiful?


Kedua, adakah Anwar Ibrahim “suci & bersih” setelah Mahkamah menolak pertuduhan meliwat staf dia Saiful Bukhori?


Ketiga, adakah Kerajaan terlibat dengan konspirasi bersama Mahkamah untuk membebaskan Anwar kerana tekanan atau kepentingan politik? Adakah benar dakwaan kaum Anwarinas bahawa Kerajaan begitu takut rakyat akan marah sehingga berpakat dengan Mahkamah untuk membebaskan Anwar?


ABU KAZIB @ BAPAK PEMBOHONG


Saperti yang telah teman sebut sebelum daripada ini, penghakiman Mahkamah membuktikan satu perkara yang cukup jelas:


ANWAR IBRAHIM BAPAK PEMBOHONG & PUTAR BELIT!


Buktinya? Kerana Anwar mendakwa pertuduhan liwat terhadap Saiful itu adalah konspirasi jahat Kerajaan untuk menjatuhkan dia! Perbicaraan itu satu sandiwara! Skrip perbicaraan dan hukuman sudah siap! Dia pasti ke penjara! Inilah yang dijaja Anwar siang malam pagi petang, di bandar di kampung, di dalam dan luar negara! Mesej Anwar jelas: dia adalah mangsa konspirasi jahat Kerajaan! Bahawa Kerajaan mahu menyumbat dia ke dalam penjara dengan pertuduhan rekayarsa meliwat stafnya Saiful Bukhori!


INI BERMAKNA PENGHAKIMAN MAHKAMAH SEPATUTNYA MENDAPATI ANWAR BERSALAH & DIHUKUM DALAM PENJARA DENGAN HUKUMAN BERAT!


Tetapi hakikat yang berlaku adalah sebaliknya! ANWAR DIBEBASKAN!


HAKIKATNYA MAHKAMAH MEMBEBASKAN ANWAR!


Setelah kes berlalu lebih daripada 3 tahun, dengan puluhan penangguhan, dengan pelbagai usaha dibuat untuk menyingkirkan Hakim, dengan pelbagai permohonan difailkan; fakta di depan mata kita ialah HAKIM MEMBEBASKAN ANWAR!


Bukankah penghakiman itu bukti jelas apa yang ditemberangkan Anwar sejak Saiful membuat laporan polis ini sebagai satu konspirasi adalah satu pembohongan dan putarbelit semata-mata?


Dan mike dah lupakah pembohongan Anwar mengenai 16 Sept? Mike dah lupa pembohongan Anwar dia nak kena tembak mati selepas Saiful buat laporan polis? Mike dah lupe pembohongan Anwar konon tidak mengenali rakan baiknya Datuk Eskay? Mike dah lupe pembohongan Anwar pasal jam Omega? Mike dah lupa pembohongan Anwar mengenai twit semasa dengan ChinaDOLL? Berapa punya banyak lagi pembohongan Anwar yang telah dilakukan?


APA MIKE LUPA SEMUA TU YOP?


Pokok pangkalnya, keputusan Mahkamah hanya memperkuatkan lagi jaringan bukti yang kita semua sudah tahu: iaitu Anwar ini adalah ABU KAZIB! BAPAK PEMBOHONG!


SUCI & BERSIH


Adakah Anwar terbukti “suci & bersih” dengan pembebasan tersebut?


Mahkamah tidak menyatakan Anwar tidak bersalah! Mahkamah tidak menyatakan aduan Saiful tidak betul! Mahkamah tidak memutuskan pertuduhan itu satu rekaan!


Mahkamah cuma menyatakan bukti DNA yang ada tidak selamat untuk menyabitkan Anwar dengan kesalahan meliwat Saiful! Mahkamah cuma menyatakan bahawa “Mahkamah keberatan untuk mensabitkan tertuduh berdasarkan keterangan Saiful tanpa bukti sokongan (iaitu DNA yang jelas)”, walaupun semasa memutuskan ada kes prima facie, Mahkamah menyatakan Saiful adalah saksi yang berwibawa & ada integriti!


Ini sama dengan keputusan Mahkamah Persekutuan semasa membebaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat Azizan pada tahun 2004, bila Mahkamah menegaskan “walaupun kami menemui bukti untuk mengesahkan Anwar & adik angkatnya Sukma terlibat dalam kegiatan homoseksual dan terdorong untuk mempercayai perbuatan liwat terhadap Azizan memang berlaku, tetapi Mahkamah hanya boleh mensabitkan Anwar & Sukma jika Pendakwaraya berjaya membuktikan kes tanpa sebarang keraguan”.


Jadi persoalannya ialah, adakah Anwar “bersih & suci” daripada perbuatan terkutuk amalan kaum Lut ini? Jelas jawapannya tidak! Cuma dia bernasib baik kerana kita mengamalkan prinsip beban pembuktian yang terlalu tinggi dalam membuktikan pendakwaan kes-kes seksual.


Perlu diingatkan, jika Anwar berasa diri dia benar-benar “suci & bersih”, sudah tentu dia akan berikan sample darah untuk ujian DNA tanpa sebarang keraguan pun. Tapi tidak, Anwar berdolak-dalik tak mau bagi! Kenapa? Mike pikior sendiri lah yop!


Begitu juga Anwar tidak berani memberi keterangan dengan cara bersumpah? Sebaliknya dia hanya membaca kenyataan yang sudah ditaip oleh peguamnya dari kandang orang salah. Macam pasang kaset aje. Hakim tak boleh tanya soalan, dan Pendakwaraya tidak boleh soal-balas!


Dan mengapa tidak ada seorang pun saksi alibi dia hadir memberi keterangan di Mahkamah? Mana dia Wan Azizah isteri dia sendiri! Mana dia Hasanudin tuan punya kondo yang juga kawan baik Anwar? Mana dia Mohd. Sani pemandu setia Anwar berbelas tahun? Mana dia Mokhtar pengawal peribadi Anwar yang juga adik ipar dia! Mereka ini semua disenaraikan oleh Anwar sebagai saksi alibi dia, untuk beri keterangan bersumpah konon Anwar tidak ada di tempat kejadian! Tapi seorang pun tak datang Mahkamah! Mike pikior sendirilah yop!


Jadi untuk menyatakan Anwar sekarang “suci & bersih” daripada perbuatan meliwat Saiful itu, ataupun daripada aktiviti homoseksual & liwat hanya kerana Mahkamah membebaskan dia adalah tidak tepat sama sekali!


ADAKAH INI KONSPIRASI KERAJAAN


Keputusan Mahkamah membebaskan Anwar (walaupun dengan bukti dan keterangan yang begitu kuat) jelas membuktikan bahawa kes liwat Saiful ini bukan satu konspirasi Kerajaan, apatah lagi YAB Perdana Menteri.


Anwar cukup bijak memutar belit! Cukup mudah beliau putarbelitkan cerita mengaitkan konon YAB PM terlibat hanya kerana Saiful pernah bergambar dengan seorang kakitangan pejabat PM, dan konon ceritanya Saiful pernah berjumpa dengan PM!


Sama macam cubaan mengaitkan kes pembunuhan Altantuya dengan PM. Hanya kerana yang terlibat ialah Razak Baginda, penulis ucapan PM (yang mengaku ada hubungan sulit dengan Altantuya), dan pegawai UTK yang pernah menjadi bodyguard dan pengiring Tun Abdullah Badawi & Dato’ Sri Najib (semasa dia TPM). Maka habis diputarbelit cerita konon PM pun terlibat! Alhamdulillah nasib baik teman sendiri adalah peguam yang terlibat dengan kes Altantuya ini, dan teman menegaskan dengan jelas bahawa PM tidak terlibat sama sekali (walaupun masa itu teman adalah juga peguam Anwar Ibrahim).


Dan yang peliknya, Anwar langsung tidak mengaitkan kes Saiful dengan YB Senator Ezam, sedangkan Saiful ada juga berjumpa Ezam. Begitu juga dengan Rahimi, pegawai khas Anwar sendiri langsung tidak dikaitkan, sedangkan Rahimi yang membawa Saiful masuk bekerja dengan Anwar, dan Rahimi membuat laporan polis dia diarah membuat Akuan Bersumpah palsu untuk mengaitkan PM dengan kes Saiful!


Apa pun, jelas daripada keputusan Mahkamah membebaskan Anwar itu bahawa fitnah kononnya ini semua satu konspirasi Kerajaan & PM adalah satu pembohongan dan putar-belit semata-mata.


Dan setelah fitnah konon tuduhan liwat itu satu konspirasi hancur terhempas, kini mereka bawa pula satu fitnah terbaru; pembebasan Anwar itu satu konspirasi Kerajaan kerana takutkan tekanan asing, dan kerana takutkan kemarahan rakyat!


Hanya mereka yang biol dan otak kurang sifat sahaja yang akan membuat tuduhan jahat saperti ini. Kerana kalau benar, maknanya mereka menyatakan Dato’ Sri Najib yang bebaskan Anwar. Kalau itu betul, Anwar dan para penjilat dan pencacai dia sepatutnya beratur di luar pagar Sri Perdana dan mencium tangan dan kaki Dato’ Sri Najib sambil tunduk syukur dan berterima kasih kerana Dato’ Sri Najib telah membebaskan Anwar.


RUMUSAN – MAHKAMAH RAKYAT


Apa yang perlu kita faham ialah soal sama ada Anwar bersalah atau tidak adalah tugas dan bidang kuasa Mahkamah perundangan, itu kerja para Hakim, bukan kerja kita. Selepas ini ada proses rayuan. Pendakwaraya telah pun mengemukakan rayuan kepada Mahkamah Rayuan. Selepas itu, mana-mana pihak yang terkilan boleh merayu ke Mahkamah Persekutuan. Dan Akhirnya nanti, YDP Agong adalah merupakan autoriti terakhir sebagai penentu kepada kes ini. Biarkan proses perundangan berjalan saperti mana biasa di Mahkamah perundangan!


Jadi sebagai rakyat, bukan menjadi kerja kita untuk pening kepala sama ada Anwar kena sabit atau tidak, sama ada Anwar wajib dipenjarakan atau tidak. Itu tugas dan bidang kuasa Mahkamah perundangan dan para Hakim!


Tetapi itu tidak bermakna kita rakyat marhaen, kita rakyat biasa, kena pejam mata buat tak tahu. Di luar sana ada satu lagi Mahkamah: iaitu Mahkamah Rakyat. Mahkamah di mana Rakyat Hakim Negara! Dan perbicaraannya ialah pada masa PRU 13.


Sebab itu walaupun soal sama ada Anwar bersalah dan patut dihukum adalah tugas Hakim dan Mahkamah Perundangan, tetapi soal sama ada Anwar layak atau tidak menjadi calon Perdana Menteri adalah hak dan bidang kuasa Mahkamah Rakyat dan Rakyat Adalah Hakim Negara!


Dan dalam menjawab soalan sama ada Anwar layak atau tidak menjadi calon Perdana Menteri mewakili pakatan BiaDAP-PKR-TumPAS, Rakyat sebagai Hakim Negara di Mahkamah Rakyat perlu menilai watak dan akhlak Anwar!


Di sinilah pentingnya kes liwat Saiful Bukhori dan keputusan Mahkamah membebaskan Anwar itu! Iaitu jelas Anwar ini adalah manusia yang sangat buruk akhlak dan perangainya.


Bak kata Datuk Dr. Hasan Ali, politik Anwar ini sangat kotor dan jijik!


Apa yang jelas, Anwar ini adalah pembohong, penipu dan kaki putar alam! Bukan sahaja rakyat Malaysia, habis satu dunia dibohongi, ditipu dan diputarbelitkan. Konon ini satu konspirasi, konon perbicaraan itu hanya satu sandiwara, konon skrip perbicaraan sudah disediakan, konon hukuman sudah ditetapkan. Malah Anwar boleh kelentong satu dunia, konon sebagai persediaan untuk dia ke penjara, pengganti sementara beliau sebagai bakal PM sudah ditetapkan, sampai Anwar meninggalkan wasiat supaya tolong tengok-tengokkan anak isteri dia bila dia ke penjara nanti! Begitu hebat pembohongan, penipuan dan putar belit yang dikompangkan Anwar Ibrahim.


Malah di hadapan Hakim, semasa dipanggil membela diri, Anwar enggan mengangkat sumpah memberi keterangan. Sebaliknya dia membaca satu kenyataan yang antara petikannya saperti berikut:


“Saya menyatakan sedemikian (iaitu perbicaraan ini adalah satu konspirasi & sandiwara) kerana keluhuran Mahkamah telah terjejas dan memperlihatkan segala unsur-unsur perbicaraan sandiwara, di mana skripnya telahpun dirangka, dan HUKUMANNYA telah ditetapkan! Saya nyatakan sedemikian kerana sebagai seorang Hakim yang mengadili perbicaraan ini, kamu telah tanpa ragu lagi menunjukkan sikap berat sebelah!”.


Cuba bayang yop, daripada awal sehinggalah dipanggil membela diri, Anwar jelas membawa fitnah dan tohmahan kononnya perbicaraan dia adalah satu konspirasi, dan hukuman sudah ditetapkan! Siap dengan amanat dan wasiat lagi! Begitu bijak lakonan Anwar. Dan jika Mahkamah sabitkan kesalahan dan menjatuhkan hukuman penjara, sudah pasti Anwar dan para pencacai dia akan mengamuk dengan segala demonstrasi dan himpunan haram!


Tau-tau Mahkamah membebaskan Anwar! Walaupun Hakim kata keterangan Saiful ada kewibawaan dan integriti, walaupun sudah ada bukti video dan CCTV, walaupun beberapa pakar forensik, perubatan dan kimia mengesahkan kejadian, walaupun Anwar enggan berikan sampel darah untuk ujian DNA, walaupun Anwar enggan berikan keterangan bersumpah, walaupun tidak ada seorang pun saksi alibi dia datang termasuk bini Anwar, walaupun Thomas Hoogland terkejut teori dia “anu” Anwar tidak boleh berfungsi diperlekeh dengan video yang ditunjuk oleh Pendakwaraya; walaupun Anwar tuduh Hakim berat sebelah, walaupun Anwar fitnah kata hukuman telah diskripkan; dengan semua itu HAKIM TETAP BEBASKAN ANWAR!


Itupun nak kata konspirasi lagi? Bukan sahaja ianya menafikan konspirasi tidak ujud, malah pembebasan Anwar membuktikan Anwar pembohong, penipu dan kaki putar-belit!


Atas alasan itu sahaja sudah cukup untuk Rakyat Hakim Negara menghukum Anwar di Mahkamah Rakyat di dalam perbicaraan PRU 13 dengan satu sahaja hukuman: nyahkan Anwar dan Pakatan BiaDAP-PKR-TumPAS daripada politik negara dengan memberi undi dan kepercayaan yang sepenuhnya kepada Dato’ Sri Najib Tun Razak untuk terus memimpin rakyat dan negara ini ke arah transformasi politik, ekonomi dan sosial.


Berikan 222 kerusi Parlimen kepada Dato’ Sri Najib, berikan 0 kepada Anwar!


Adios amigos, grasias senor!


Wallahua’lam & Wassalam.


Zulkifli Bin Noordin






Filed in: AIDCNews


About AIDC


View all posts by AIDC →

You might like:


Media Barat Mula Hentam Anwar


Peguam Anwar Kecewa Jabatan Peguam Negara Buat Rayuan..


Mufti : Anwar Boleh Tergelincir Akidah


Zulkifli Noordin : Anwar ‘Suci & Bersih’ ?









8 Responses to "Zulkifli Noordin : Anwar ‘Suci & Bersih’ ?"


kakak
January 20, 2012 at 11:37 pm


Elok disegerakanlah mencari kenalan-kenalan yang tahu dan fahami selok belok lenggang liuk sifat Anwar ini. Kita bongkar habis-habis. Saya pun hairan bagaimana pelajar mentahan ini boleh terlentuk dengan pidato-pidato murahan Anwar. Di mana letaknya kematangan mereka yang sepatutnya mereka miliki di takat kedudukan sebagai mahasiswa menara gading?

Tak salah saya katakan tahap kematangan mereka hanya setakat sekolah menengah yang mudah dipengaruhi dan mudah mempercayai sesuatu apabila rakan terdekat mempercayai tanpa membuat penilaian dan mencari bukti empirik. Sepatutnya, tanya, siasat dan bacalah tentang seseorang sebelum menaruh kepercayaan meninggi terhadapnya karektornya.

Sesungguhnya, percayalah dari orang lebih berpengalaman: kalau seserorang itu pandai menipu, dia akan sentiasa menipu dan menganggap orang lain pun menipu sepertinya. Itulah sebenarnya Anwar.


naw
January 20, 2012 at 10:37 pm


YB Zul, ada dua lagi mahkamah yang akan membicarakan Anwar…mahkamah rakyat dipeti2 undi pada PRU13 dan mahkamah Allah di Padang Mahsyar nanti. Kalaulah 40% pengundi diatas pagar yang tidak berpihak kepada mana2 parti politik memilih untuk tolak Anwar, maka BN akan mendapat kemenangan besar 2/3 majoriti. Pengundi2 atas pagar ini kebanyakannya terdiri daripada cerdik pandai, celek IT dan professional yang mempunyai akses kepada dataran maklumat, sekali gus dapat menilai pekerti, moral, intergriti dan caturan politik Anwar…sudah tentu Anwar akan kecundang!


Wak Kang
January 20, 2012 at 8:34 pm

Wak sokong sangat tu ………. 110%.

PRU13 nanti rakyat kena hukum PR cukup-cukup ………. dah terlalu banyak kerosakan dan kecelaruan yg dia orang timbulkan selama Anwar jadi orang kuat dia orang.

CT. Kudin
January 20, 2012 at 8:00 pm

Orang bukan Islam mungkin memandangkan sinis dan mungkin juga hairan mengapa orang Islam Malaysia saling tuduh menuduh dan bertegang leher atas isu tuduhan liwat terhadap Anwar. Bagi sesetengah mereka, apa seseorang buat dengan alat kemaluan dan nafsu seksnya di dalam bilik adalah urusan dia sendiri, apa pulak orang lain sibuk. Sementara itu ada juga orang bukan Melayu yg turut sibuk sama macam orang Melayu di Malaysia.

Bagi yg sinikal dan kehairanan dan bagi yg emosional menuduh Saiful memfitnah Anwar mereka perlu faham ada ada dua sisi isu yg perlu diselesaikan di sini.

Pertama-tamanya, Isu keadilan atau hak asasi manusia untuk Saiful Bukhari. Dalam isu ini, dia mendakwa diliwat tanpa kerelaan oleh Anwar. Jadinya dari sudut perundangan, dia adalah mangsa. Dia amat sangat berhak di bawah undang-undang negara, untuk menuntut keadilan bagi atas dirinya sampai ke mahkamah yg paling tinggi. Orang lain yg tidak tahu apa-apa dan tiada kena mengena dalam isu ini tiada hak untuk sewenang-wenang menuduh dia macam-macam apa lagi dia memfitnah Anwar.

Saiful juga menggunakan saluran spiritual untuk membuktikan bahawa dia bukan seorang pendusta dan membuat tuduhan sekadar hanya untuk memfitnah seorang pemimpin politik bagi menjahanamkan masa depannya. Dari segi kepercayaan agamanya, dia menanggung beban amat berat kerana sumpahnya bukan sembarangan tetapi sumpah laknat Sekiranya dia berdusta dia yakin Allah akan menghukumnya dengan hukuman yang amat berat dan pedih di dunia dan akhirat.

Keduanya, adalah isu kepimpinan. Bagi orang Melayu dan Islam, seseorang yg mahu atau menawar dirinya jadi pemimpin masyarakat apa lagi pemimpin negara. Seorang pemimpin bukan sahaja harus pandai dan bijaksana, tetapi orang yg sama itu harus juga berakhlak dan citra atau imej peribadi yang tinggi.

Oleh demikian, sekalipun seorang pemimpin yg sudah dipertikaikan tahap akhlaknya sekalipun lepas dan bebas darti tuduhan jenayah seksual, dianjurkan masyrakatnya supaya dia mengangkat sumpah juga untuk membersihkan namanya. Rata-rata orang Melayu mahu seorang pemimpin bersumpah secara agama sebelum mereka dapat menerimanya kembali sebagai pemimpin yang berakhlak.

Malahan, sekiranya Anwar memilih untuk mengangkat sumpah di peringkat awal tuduhan dibuat terhadapnya, kebanyakan orang Melayu akan mempercayai bahawa dia benar-benar suci dan bersih sebagai didakwa oleh dia dan penyokong taksubnya. Maka tiadalah di peringkat masyarakat saling tuduh menuduh dan bertegang leher secara terbuka. Lebih aman dan tenteramlah masyarakat Islam di Malaysia. Dengan demikian juga, jadilah kes ini antara pihak mangsa, Saiful, dan yg tertuduh Anwar. Tidaklah perlu ia menjadi isu yg dipolitikkan dan menimbulkan seribu satu persoalan, malahan fitnah-fitnah besar terhadap pihak-hak lain yang tiada pun kena mengena atau tahu apa-apa dengan kes ini.


warisatuliman2011
January 20, 2012 at 7:33 pm

A.w.w. handai taulan. Setuju sangat pandangan Sdr Ex-PKR Taman Ehsan. Memang, kalau kita tinjau bilangan pelajar IPTA/IPTS kaum Bumi kita yg lelaki hanya segelintir bilangannya yg khusus dlm pengajian2 berdaya intelek tinggi dan fokus pada usaha menimba ilmu. Bukan menghina, tetapi hakikat. Kalau kaum wanitanya, agak boleh tahan jugalah bilangannya. Yg jelas ialah banyak cara dan taktik Anwar menggerakkan kaum pelajar agar menjadi pendemo jalanan sptnya utk memporak-perandakan keharmonian dan kemantapan negara, dia tiru dr mentor2nya, terutama di Indon.

Saya sendiri saksikan semasa pertemuan dgn pak2 menteri di sana bagaimana golongan siswa gelandangan ini (sebenarnya termasuk org luar yg ambil kesempatan), berdemo hanya kerana diberi sedikit upah, baju-T dan minuman/makanan berbungkus. Ada juga penaja yg siapkan bas, lori atau pengangkutan2 lain. Jadi, kerana syiok dan terpedaya dengar ucapan2 berapi tokoh2 idola mereka (sangkaan mereka pemimpin unggul) anak2 muda yg sebenarnya daya intelek mereka juga cukup2 makan saja, sanggup menjadi samseng jalanan.

Inilah sebenarnya satu2nya kelebihan Anwar, yg cukup disenangi oleh kelompok pembangkang dan penaja2 luarnya. Yg lain2nya spt prinsip takhta-harta-wanita Anwar cukup lemah. Tugas kerajaan dan pemimpin sekarang ialah ramaikan lagi anak2 bangsa yg benar2 cintakan ilmu dan kepakaran utk majukan lagi agama, negara dan bangsa dan sisihkan golongan perosak yg suka ambil kesempatan. Jika tidak, kita akan jauh ketinggalan dlm mengejar kemajuan amal, iman dan kepakaran. Salam.


CT. Kudin
January 20, 2012 at 6:55 pm

Sesiapa yg sudah membaca hujjah YB Zul dan masih sokong Anwar dan anggap dia suci bersih adalah manusia paling rugi dan buta perut.


Ex-PKR Tmn Ehsan
January 20, 2012 at 6:50 pm

Pak zul nordin kena mengasihani Abu Kazib ini, kerna kita semua tau, pakcik pun dah berckp berjela- jela mengenai hal si Abu Kazib ni. Dia hanya sekedar lulusan am pengajian Melayu. Pakcik tak hina pengajian melayu. Tapi hakikatnya kami dolu di UM yg sibuk berdemonstrasi, berseminar dan sebagainya adalah budak budak Melayu yg ambil pengajian sastera dan seumpama Abu Kazib ni. Makanya mereka tak de tekanan sgt bab bab nak menghapal mcm subjek perobatan, undang undang dan subjek sains matematik.

Sebab itu kita nengok budak mcm adam adli oleh sibok berdemonstrasi kononnya memperjuangkan kebebasan akademik. Padahal, kebebasan mahasiswa tersebut untuk tidak belajar perkara atau subjekyg susah susah. Jadi chegu la katakan.

Sama la makanya dgn Abu Kazib ini. Beliau mengambil jurusan pengajian Melayu krn kelayakan akal beliau. Salah kami generasi terdahulu mengangkat beliau hingga kononnya jadi Menteri Kewangan terbaik Asia. Padhal para menteri kanan lain ataupun pegawai kementerian kewangan yg menjadi hero tak berdendang. Ucapan ucapan Abu Kazib ni pun kekawan beliau yg buat.tak percaya tanya si Munawar Anees.

Oleh yg demikian Pak Zul Nordin jgnlah keras sangat dgn Abu Kazib ini. IQ dan pencapaian akademik beliau rendah mutunya. Kesian. MCKK pun sebuk berdebat nak tunjuk takabbur. Di UM takde kerja lain, tak ambik subjek susah kerna tak oleh sampai akalnya.

Eluk AIDC interbiu kekawan lama Abu Kazib ni, tanya aspek akademiknya. Bercakap kawan saya Subramaniam pun pandai,tapi bila tiba waktu akademik tulen, habis Subra ni. Begitu jualah Abu Kazib ni. Kesian beliau.

Dlm kalangan kekawan, semua tau. Coma kesian kerna Abu Kazib ni mcm kta ga semua akan kembali ke rahmatullah.

AIDC – Tuan haji..cadangkan pada saya selain ismail mina n ibrahim ali..siapakah kawan lama yang boleh bercakap tentang akademik anwar semasa di um