Halaman

Selasa, 16 Ogos 2011

Oooi UMNO, janganlah tidor lama sangat, Melayu dah kena jerat nie


Wajah-wajah SYAITAN Isu JAIS-DUMC


Oleh The Unspinners – Sepanjang isu tindakan JAIS terhadap satu majlis makan malam di sebuah gereja di Damansara yang turut disertai 12 penganut Islam, Skrewkuat telah membuat beberapa pendedahkan yang sensasi tetapi ramai agak terlepas pandang liputannya mengenai tangan-tangan dalang yang menyokong mereka.

Antara nama-nama awal didedahkan ialah bersama tentang usaha Dato’ Seri Wong Chun Hai, Ketua Editor The Star yang telah menghubungi Dr. Herman Shastri, Setiausaha Agung Majlis Gereja Malaysia (bawah) bagi menghulurkan ‘bantuan’ untuk ‘spin’ isu tersebut dalam akhbar The Star.

Menurut Skrewkuat, mereka merancang supaya pihak gereja ‘menafikan’ terlibat sepenuhnya isu ‘mengkristiankan’ umat Islam tetapi hanya besarkan kerja amal membantu semua rakyat tanpa mengira agama. Dengan ini, tindakan JAIS menyerbu gereja adalah melampaui batas.


Dr. Herman mengikut dan menyuarakan penjelaskan bahawa pihak gereja telah mengadakan mesyuarat dan sekiranya semua setuju mereka akan mengeluarkan kenyataan yang pihak polis terutamanya JAIS tidak boleh memasuki rumah ibadat tanpa kebenaran dan tindakan mereka menyerbu tanpa waran adalah salah sama sekali.

Kenyataan ini perlu dibuat bagi “menyembunyikan aktiviti” yang telah lama mereka lakukan di Selangor dan di seluruh negara.


Wong Chun Hai dalam pada itu ada berbincang dengan Pastor Daniel Ho dan mencadangkan supaya menampilkan kesemua orang Islam yang hadir dalam majlis yang diserbu JAIS untuk menyatakan kepada umum bahawa mereka sebenarnya hadir sebagai tetamu dalam majlis makan malam yang dianjurkan Gereja Damansara Utama. Mereka perlu menafikan ada upacara ‘mengkristiankan’ orang Islam diadakan.

Wong Chun Hai mahu mengelakkan ‘aktiviti’ sebenar mereka terbongkar dan masyarakat Islam yang selama ini ‘tidur’ lena dan bergaduh sesama sendiri bangkit dan bersatu.

Dr. Herman ada mengatakan bahawa semua gereja di Malaysia menjalankan aktiviti dakwah yang sama dan ianya merupakan aktiviti yang ‘besar’. Turut dijadikan sasaran ialah orang Melayu beragama Islam yang terabai, miskin, jauh dari Islam. Dakwah mereka cukup teratur dan tertutup tanpa pengetahuan umum terutamanya majlis-majlis makan malam dan kebajikan.

Nampaknya semua pihak sekarang sedang bertungkus lumus menutup dan membongkar apa yang selama ini dilakukan oleh pihak gereja dan elemen-elemen NGO yang selama ini mengugut dan menjerat leher pemimpin Melayu Islam yang gila kuasa untuk ‘mengkristiankan’ seberapa ramai umat Melayu Islam.

Dari penggunaan kalimah Allah di dalam Injil hingga isu IFC nampaknya mereka bersatu dengan mengugut ‘undi’ semasa pilihan raya akan datang. Murahnya akidah dan maruah Melayu Islam yang gila kuasa yang begitu obses mendapatkan undi puak-puak yang mahukan peha pula dari orang Melayu.

Kita tidak juga boleh menyalahkan golongan yang cuba mengkristiankan Melayu Islam ini semata-mata kerana kita sendiri lemah, bergaduh kerana merebut kuasa politik, kafir mengkafir, membuka pekung sesama sendiri dan macam-macam lagi.

Selain itu, Skrewkuat turut mendedahkan campurtangan banyak ‘tangan’ yang selama ini berselindung di sebalik macam-macam kebebasan di Malaysia. Semuanya nak bebas, bersuara, berhimpun, media sampaikan bebas tukar agama. Cubaan campurtangan beberapa individu dalam isu ini yang menunjukkan mereka mula bersatu untuk tangani isu ini.

Brendan Pereira, bekas Ketua Penyunting NST ini tidak senang dengan kenyataan Hassan Ali berhubung perkara ini dengan alasan ianya tidak baik buat PAS yang merupakan minoriti dalam Kerajaan Negeri Selangor.

Dia menganggap Hassan Ali banyak ‘menimbulkan masalah’ di Selangor terutama dalam hal-hal melibatkan perlaksanaan undang-undang Islam. Terdapat Melayu-Melayu PKR dan PAS yang setuju dengan pandangan Brendan Pereira ini.

Dia yang mencadang dan mengarahkan Khalid ‘Gereja’ Samad yang berjawatan lebih tinggi dalam PAS Selangor dari Hassan Ali supaya mengeluarkan kenyataan bagi meneutralkan Hassan Ali.

Satu lagi pihak yang turut tidak senang dengan tindakan JAIS ialah Majlis Peguam. Mereka mengecam tindakan serbuan tersebut yang didakwa tidak berlandaskan undang-undang. Majlis ini juga telah menyediakan peguam bagi mewakili 12 orang Islam yang terlibat dari dari sebarang tindakan undang-undang.


Tan Sri Ramon Navaratnam yang merupakan bekas Pengerusi Panel Penasihat SPRM”mencurah” minyak petrol dengan mengaturkan perjumpaan dengan kumpulan pemikir bukan Islam di mana resolusinya ialah AMAT KECEWA DENGAN TINDAKAN JAIS.

Selain itu, turut dirancang adalah ‘spin’ isu Hassan Ali akan masuk UMNO.

Ramon ada mendesak Pastor Daniel Ho mengeluarkan kenyataan balas menafikan kenyataan Hassan Ali dengan menjelaskan bahawa program makan malam yang diadakan adalah untuk mengeratkan hubungan dengan orang Melayu/Islam.


Teresa Kok, aktivis Kristian dan exco kerajaan negeri Selangor amat tidak berpuas hati dalam isu ini dan perancang dengan beberapa pemimpin dan Exco Kristian untuk menggugurkan Hassan Ali dari jawatan Exco. Theresa terlibat menjahanamkan karektor Hassan Ali dengan memberi gambaran negatif kepada media.

Dia merupakan penasihat utama Raymond Navaratnam dalam menangani isu ini (melindungi aktiviti kristianisasi). Turut mendesak Khalid Ibrahim untuk memaksa Pengarah JAIS memberikan penjelasan dalam mesyuarat Exco Selangor dan memohon maaf kepada PENGANUT KRISTIAN!

Pemimpin kristian sedang bersatu melawan JAIS dan Hassan Ali atau lebih tepatnya melawan ISLAM. Tapi apa yang pemimpin Islam di Malaysia buat?Salah menyalahkan antara satu sama lain dan menjahanamkan sesama sendiri.


Pendedahan terkini Skrewkuat melibatkan perancangan dan konspirasi antara Teresa Kok dan Annou Xavier (peguam daripada Persatuan Peguam Katolik) (kiri) untuk menutup gerakan memurtadkan umat Islam oleh DUMC.

Rancangannya adalah untuk mempertahankan Kumpulan 12 di mana hanya 8 orang sahaja setakat ini yang boleh ‘dikawal’ mereka.

Annou Xavier jugalah yang telah mengeluarkan surat meminta penangguhan daripada Kumpulan 12 bagi memberi kenyataan kepada JAIS pada minggu lepas. Penangguhan ini disifatkan satu tindakan menghina JAIS dan DYMM Sultan Selangor.

Bagi menutup konspirasi tersebut, mereka akan melibatkan peguam-peguam Islam YANG SEALIRAN dengan mereka bagi mempertahankan Kumpulan 12 dan sokongan daripada Father Goh Kiat Ping yang dikatakan faham selok-belok Islam dan Kristian bagi menyelesaikan kes ini.

Mereka juga mengatur supaya Kumpulan 12 tidak memberi sebarang kenyataan semasa temuduga dengan pihak JAIS.

Kumpulan 12 juga akan dipertemukan dengan PAS secara tertutup kerana Teresa Kok melihat hanya PAS sahaja YANG BOLEH DIPERKUDAKAN BAGI MENUTUP GERAKAN MURTAD yang dijalankan gereja.

Rujuk Skrewkuat sini, sini, dan sini

1 ulasan:

  1. Mcm susah sgt nak percaya org katholik dan kristian traditional beriya iya sgt nak convert org islam. Ada apa yg untung? But then again pokok takkan bergoyang, Kan?

    Sy pun rasa alasan jamuan makan utk eratkan hubungan diantara berlainan agama tidak munasabah. Tak nampak pun dia buat jamuan ajak saya atau taoist dan buddhist lain atau hindu?

    Sebagai guru dan pakar BI sy memang benci tgk org offer free English tuition. Mana ada org yg pandai ajar akan buat utk free? Kalau niat mereka ikhlas buat sponsorship or scholarship dana program membayar pusat BI sedia ada utk sponsor sesiapa yg perlu. At least pengajaran bertauliah, matlamat dicapai dan venue neutral bukan di gereja.

    Sy benci betul dgr mana2 org selalu salahkan kerajaan krn prestasi BI yg tidak memuaskan. Sy kata kalau expert sgt pi bukak tuition and specialize ajar BI. Kalau budak2 tak mampu sebab utamanya ada lah guru bertauliah terlalu "in demand". Jadi yg ajar free kat gereja tu sebenarnya ada motif selain drpd menguasai BI iaitu motif pedophilia atau dakwah. Mark my words. Wait and see. Satu hari nanti budak2 akan matang dan kenali musuh sebenar mrk dibawah meja tuition.

    Sy tidak mengharapkan apa apa terjadi kpd pastor itu tetapi dia mesti berani buat berani tanggung. Namun begitu ada juga kemungkinan pastor yg diculik itu sendiri terpengaruh oleh org lain utk menubuhkan NGO itu.

    BalasPadam