Halaman

Isnin, 14 Disember 2009

King Of The East ... final day

Siapakah yang dimaksudkan dengan: "KING of the EAST" yang disebut di dalam kitab suci?

Kedatangannya dinantikan dan dia adalah pemimpin peperangan akhir zaman. Sungai Furat akan kering masa ketibaannya membawa panji-panji hitam dari timur. Dia juga disebut dalam kitab Injil sebagai king of the east. Siapakah dia? Adakah al Mansur atau Shoib Salleh atau Harris Harras? Apakah dia adalah al Mahdi?

Satu peperangan yang paling getir dan tersengit dalam sejarah. Bagi penganut Yahudi dan Nasrani ia dipanggil perang Armageddon.  

Ujian Allah terhadap ketaqwaan hambaNya.  Keimanan manusia benar-benar tercabar.

Masa semakin suntuk menuju era hujung masa.  Akan berlaku huru hara dan kekacauan akibat dari kesukaran hidup dan juga kejahilan manusia. Masing-masing mencari jalan menyelamatkan diri.  Umur umat Nabi Muhammad hanyalah 1500 tahun dan kini memasuki tahun ke 1431 bermakna bakinya hanya tinggal 56 tahun sahaja lagi.  Jika di hitung mengikut kalendar masehi masa itu semakin kurang dan mungkin hanya 53 tahun sahaja. Tahun ini 2010 campur 53 ialah 2063.  Umur dunia ini akan tamat pada 2063. 

Persoalan: bilakah masanya Dajjal, Imam Mahadi dan Nabi Isa akan muncul?  Satu teori mengatakan Dajjal akan muncul pada 2012 diikuti Imam Mahadi 2014 dan Nabi Isa pada 2021. Jika benar, dunia akan mengalami kemarau panjang selama 3 tahun dalam masa terdekat.

Satu andaian yang diketengahkan oleh para pengkaji dari seluruh dunia bahawa akan berlaku perang dunia ke 3 diikuti oleh kejatuhan nilai matawang dunia. Pada masa itu Ringgit sudah tidak laku lagi.  Israel akan menjadi kuasa besar menggantikan USA yang sudah miskin kerana kebanyakan penguasa kewangan Yahudi USA akan beralih ke Israel.  Mereka mempunyai rezab emas yang banyak dan ini memberi kelebihan kepada mereka bila mana nilai wang kertas jatuh  Seluruh dunia akan berlutut mengharap belas kasihan mereka.

Dajjal dijadualkan menjadi RAJA YAHUDI dan istananya sedang dalam persiapan bersebelahan masjid al aqsa.. Israel sekarang sedang berusaha merampas tanah yang berhampiran dan meruntuhkan masjid al aqsa.  Untuk mencapai maksud ini pihak Israel dijangka memperluaskan sempadan negaranya meliputi seluruh bumi Palestin.  Mereka juga merancang menguasai kawasan dari sungai furat di Iraq dan Syria hingga ke sungai nil di Mesir.  Mereka mendakwa itu adalah negara yang telah tuhan janjikan kepada mereka.

Tiadalah harapan rakyat Palestin mencapai kemerdekaan, malah sebahagian Mesir, Syria, Iraq dan keseluruhan Jordan dan Lubnan juga hilang dari genggaman Muslimin.  Mungkin juga sebahagian dari Arab Saudi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan